Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12510
Title: Імідж психолога як фактор успішної професійної діяльності
Other Titles: Image of a psychologist as a factor of successful professional activity
Authors: Слюсаренко, Марія Іванівна
Sliusarenko, Mariia Ivanivna
Keywords: практикуючий психолог
успішна діяльність
складові іміджу
професійний імідж
гламурний імідж
practicing psychologist
successful activity
components of imag
professional image
glamorous image
Issue Date: 2021
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Слюсаренко М. І. Імідж психолога як фактор успішної професійної діяльності / М. І. Слюсаренко // Імідж сучасного педагога. - 2021. - № 1. - С. 26–30.
Abstract: На сучасному ринку праці для кожного фахівця важливо залишатися конкурентоспроможним: досконало знати свою справу, бути підприємливим, мати гарну репутацію, а також дбати про позитивний імідж, яскравий образ у свідомості оточення.Тип іміджу визначають запити споживача. Актуальність міфологічного іміджу пояснюється фактором колективного несвідомого у масовій психіці. Гламурний імідж ґрунтується на створенні ілюзорного уявлення про розкішний спосіб життя і користується попитом у людей, зацікавлених гламурними цінностями. In the information society, it is important to disseminate positive information about the specialist in general and the psychologist-practitioner in particular. In order to be successful in the services market, it is important for a psychologist to be a competent specialist, to have a good reputation, and to have the traits of an entrepreneur. Also,the psychologist needs to take care of a positive image, a vivid image in the minds of others. In the concept of image, the word image has lost its original meaning - close to perfect, it has acquired a new meaning - fake, untrue. The image image has a practical purpose - to win the sympathy of customers and it is different from the artistic image. The artistic image spreads aesthetic ideas and ideals, and it also enriches people spiritually. Mythological image is used for image, it contains fiction about the real. Such a component of the mental structure as the collective unconscious is inherent in the mass consciousness, the mass consciousness can perceive the fantastic as real. Image (image) is required for two participants in communication:business wants to have the sympathy of audiences, society needs myths.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12510
Appears in Collections:Кафедра теорії та методики практичної психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sliusarenko Mariia Ivanivna 2021.pdf841.75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.