Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12334
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПанченко, Олег Анатольевич-
dc.contributor.authorПанченко, Олег Анатолійович-
dc.contributor.authorPanchenko, Oleh-
dc.date.accessioned2021-09-08T10:29:53Z-
dc.date.available2021-09-08T10:29:53Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.citationПанченко О. А. Реабилитация и абилитация непсихотических психических расстройств / О. А. Панченко // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2011. – № 11 Спецвип.: "Актуальні проблеми рекреаційної психології дитинства". – С. 117-120.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12334-
dc.description.abstractВ статье рассматриваются основные вопросы по организации реабилитационных и абилитационных мероприятий для лиц с непсихотическими психическими расстройствами. Определены цели, этапы, принципы реабилитации и абилитации. На примере результатов психодиагностического обследования 78 детей и подростков установлены основные факторы, влияющие на возникновение непсихотических психических расстройств в детском возрасте, продемонстрирована структура выявленных нарушений. С учетом особенностей онтогенеза сформулированы задачи реабилитации и абилитации детей и подростков с непсихотическим уровнем психических расстройств. У статті розглядаються основні питання по організації реабілітаційних і доктора історичних наук заходів для осіб з непсихотическими психічними розладами. Визначено цілі, етапи, принципи реабілітації та абілітації. На прикладі результатів психодіагностичного обстеження 78 дітей і підлітків встановлені основні фактори, що впливають на виникнення непсихотичних психічних розладів в дитячому віці, продемонстрована структура виявлених порушень. З урахуванням особливостей онтогенезу сформульовані завдання реабілітації та абілітації дітей та підлітків з непсихотичного рівня психічних розладів. The main issues on the organization of rehabilitation and doctors of historical sciences are considered in the article measures for people with non-psychotic mental disorders. The goals, stages, principles of rehabilitation and habilitation are defined. On the example of the results of psychodiagnostic examination of 78 children and adolescents, the main factors influencing the occurrence of non-psychotic mental disorders in childhood are identified, the structure of the identified disorders is demonstrated. Taking into account the peculiarities of ontogenesis, the tasks of rehabilitation and habilitation of children and adolescents from the non-psychotic level of mental disorders are formulated.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectреабилитацияuk
dc.subjectабилитацияuk
dc.subjectнепсихотические психические расстройстваuk
dc.subjectреабилитационная диагностикаuk
dc.subjectреабілітаціяuk
dc.subjectабілітаціяuk
dc.subjectнепсихотические психічні розладиuk
dc.subjectреабілітаційна діагностикаuk
dc.subjectrehabilitationuk
dc.subjecthabilitationuk
dc.subjectnon-psychotic mental disordersuk
dc.subjectrehabilitation diagnosticsuk
dc.titleРеабилитация и абилитация непсихотических психических расстройствuk
dc.title.alternativeРеабілітація та абілітація непсихотических психічних розладівuk
dc.title.alternativeRehabilitation and habilitation of non-psychotic mental disordersuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2011

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Panchenko Oleh 2011.pdf117.25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.