Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12137
Title: О методике преподавания дисциплин физической реабилитации больных
Other Titles: Revisiting teaching methods of physical rehabilitation of patients
Authors: Томашевский, Н. И.
Гришун, Ю. А.
Федоришин, Р. П.
Якушонок, Н. В.
Keywords: physical rehabilitation
motivation for learning and testing
физическая реабилитация
мотивация к обучению
тестирование
Issue Date: 2014
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Томашевский Н. И. О методике преподавания дисциплин физической реабилитации больных / Н. И. Томашевский, Ю. А. Гришун, Р. П. Федоришин, Н. В. Якушонок // Наука і освіта. - 2014. - № 4. - С. 153-155.
Abstract: С целью повышения мотивации к обучению студентов по дисциплинам физической реабилитации больных использованы некоторые методические подходы к проведению самоподготовки к практическим занятиям. Для этого по предстоящей теме студентами составляются тестовые задания и ситуационные задачи для определения индивидуальной реабилитационной программы больному. Перекрестная проверка знаний студентов по подготовленным тестовым заданиям обеспечивает максимальный охват студентов оценками. Проанализированы некоторые внешние причины снижения мотивации обучения и меры по их устранению. The present article deals with a problem of reduction of students’ motivation in disciplines of physical rehabilitation of patients. The goal of the research is to study the reasons of motivation reduction and to develop teaching approaches to increase the performance level of students. It is obvious that during lectures and practical training students perceive illustrations with greater interest. We use not only didactic materials, but also video films according to the studied theme to improve the demonstrativeness quality of teaching. We get students aсquainted with modern scientists and researches with the help of this technique. We performed a research in order to increase students’ motivation to classes, during which students made a number of tasks, which provide the preparation to practical and laboratory study. In the process of the individual home preparation to practical lessons students composed 15 tests, which covered the theme of the whole lesson. Student performed cross-checking during the lesson. The mark was put according to the quality of tests and results of cross-testing. Then the main part of the lesson begins, which is connected with hometask performance. The proposed technique is widely used both for the preparation of students to lessons and for individual studying.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12137
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tomashevskii, Yu. A. Hryshun, R. P.Fedoryshyn, N. V. Yakushonok.pdf400.73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.