Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12135
Назва: Загальна характеристика основних складових танцювальних рухів глухих дітей 6-10 років та критерії їх сформованості
Інші назви: General characteristics of main components of dance moves of deaf 6-10 years old children and criteria of their maturity
Автори: Статьєв, С. І.
Ключові слова: main components
deaf children
dance moves
основні складові
танцювальні рухи
глухі діти
Дата публікації: 2014
Видавництво: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Бібліографічний опис: Статьєв С. І. Загальна характеристика основних складових танцювальних рухів глухих дітей 6-10 років та критерії їх сформованості / С. І. Статьєв // Наука і освіта. - 2014. - № 4. - С. 145-148.
Короткий огляд (реферат): У статті схарактеризовано основні складові танцювальних рухів глухих дітей молодшого шкільного віку, критерії їх сформованості. Після аналізу літературних джерел ми дійшли висновку, що ця проблема є мало вивченою та потребує розв'язання. Встановлено, що основні складові танцювальних рухів глухих дітей 6-10 років взаємозалежні і знаходяться у тісному взаємозв'язку. The article deals with the general characteristics of main components of dance moves of deaf 6-10 years old child ren and criteria of their maturity. Dancing classes with deaf children play an extremely important role in the correctional pedagogical process, they promote the solution of the number of general educational tasks for junior deaf schoolchild ren. For example, folk dances attach children to the cultural values of different folks, develop their intellectual abilities. Dance moves are an important mean of aesthetic education and creative abilities and skills. It develops junior deaf schoolchildren’s proper sense of beauty of moves, the ability to express certain emotional states in them, different atti tudes, emotions and feelings. In such a manner, there is a necessity to distinguish the main components of dance moves. We distinguished the following: sense of rhythm, plasticity, static and dynamic balance, orientation in mid-air, salutato ry talent (dancing ability). Thus, we consider the sense of rhythm as the first component of dance moves of deaf child ren. Sense of rhythm is the ability to reproduce accurately and to operate the speed-strength and spatial-temporal para meters of moves. In other words it is a capability to develop a right rhythm of a performed move. The second compo nent of dance moves of deaf children is the ability to keep one’s balance. We understand the ability to keep one’s bal ance as a capability of a human to keep a steady pose under static or dynamic conditions, with or without a support. We consider plasticity as the next component of dance moves. Plasticity is the ability to perform fine moves with legs, arms, trunk, which are relaxed, easy and graceful. And the last component of deaf children’s dance moves is salutatory talent (dancing ability). It is considered as an ability to express feelings, emotions, different characters with body moves in step with the music. Many scientists think, that deaf children can hardly express feelings and emotions with body moves. And finally, we established, that the main criteria of junior deaf schoolchildren’s dance moves maturity are the following: motivational, cognitive, operative and correctional and evaluative ones.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12135
Розташовується у зібраннях:2014

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Statiev.pdf405.41 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.