Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12125
Title: Сучасні підходи до професійно-прикладної фізичної підготовки студентів внз технічного профілю
Other Titles: Modern approaches to professionally-applied physical training of technical college students
Authors: Людовік, Т. В.
Keywords: student
technical profile
professionally-applied physical training
universities
студент
професійно-прикладна підготовка
фізична підготовка
ВНЗ
технічний профіль
Issue Date: 2014
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Людовік Т. В. Сучасні підходи до професійно-прикладної фізичної підготовки студентів внз технічного профілю / Т. В. Людовік // Наука і освіта. - 2014. - № 4. - С. 101-105.
Abstract: У статті розглянуто сучасний стан системи професійно-прикладної фізичної підготовки студентів ВНЗ технічного профілю. На основі огляду сучасної літератури та теоретичного аналізу існуючих теоретичних та науково-методичних положень цього напрямку у фізичному вихованні студентів основних медичних груп встановлено зміст та спрямованість процесу професійно-прикладної фізичної підготовки студентів ВНЗ технічного профілю. The article deals with a modern state of a system of professionally-applied physical training in technical colleges. According to the scientific literature, providing physical preparedness of specialists in technical areas can be efficiently achieved in the process of special professionally-oriented usage of physical culture means, that is called professionally applied physical training (PAPT). PAPT is one of the directions of physical training and provides strengthening of health and active formation of professionally important functions of technical college students. This branch of physical education is of a great practical importance for a society, because it is one of the direct factors of improving profession al staff training based on the increase of operating reliability of human physiological functions. The contents of PAPT of technical college have a specific orientation that is determined by professional requirements. Working conditions affect the choice of means of physical training for achieving high working capacity and labor activity, and therefore, determine concrete contents of the PAPT of technical college specialists. Type of work also defines PAPT, because it is extremely important to know the physical and emotional workload of a specialist to choose and to use ways and me thods of physical training. Besides, one also has to consider that a character and type of work performed by a specialist of technical college can be different even in the same conditions, if they perform unequal kinds of professional work. In such cases they have very different psychological and physical load (stress), that is why different applied knowledge, abilities and skills are necessary. The dynamics of labor capacity in the process of work is an integral factor that deter mines particular contents of their professionally-applied physical training.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12125
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Liudovik.pdf470.26 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.