Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12119
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКара, С. І.-
dc.date.accessioned2021-08-04T12:14:29Z-
dc.date.available2021-08-04T12:14:29Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationКара С. І. Cамосвідомість як підґрунтя рефлекcивності та важливий показник професіоналізму майбутніх учителів фізичного виховання / С. І. Кара // Наука і освіта. - 2014. - № 4. - С. 75-78.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12119-
dc.description.abstractУ статті подається роль самосвідомості у формуванні професіоналізму майбутніх учителів фізичного виховання. Важливим елементом самосвідомості особистості є самооцінка, яка безпосередньо впливає на са мовиховання, є основним показником сформованості самосвідомості. Визначено, що самосвідомість є прикінцевим результатом сформованості професіоналізму майбутнього вчителя і реально відображає процес професійного становлення та розвитку педагога ще на етапі навчання у вищому навчальному закладі. The stable reflexive position is an important condition of a teacher’s professional consciousness maturity. It pro vides the continuous analysis of own actions and personality states. The insufficiency of the development of teacher’s professional self-analysis is manifested in inadequate assessments of different aspects of personality qualities, private activity and behavior. It prevents the productive interacting with other subjects of pedagogical process (pupils, parents, colleagues) and solving pedagogical tasks. Gaining experience in the process of pedagogical activity is a necessary, but noncompulsory condition of growth of pedagogue’s professionalism. We think that its development takes place under the conditions of constant understanding, analysis of own pedagogical activity, actions and behavior. We consider the self-assessment to be an indicator of a certain psychological development of a personality and think that it serves as a level of personality self-determination, a mirror of human’s personality qualities. It regulates the activity in a different way, depending on the level of its adequateness. The personal ability to an adequate self-assessment is an efficient means of management of self-educational process. Future teachers can hardly understand strong and weak suites of their personality; they don’t know and don’t use potential opportunities of their personality development. In most cases at tempts of self-improvement are directed only to the knowledge accumulation, but not to the development of qualities, which are necessary for everyday pedagogical activity. Thus, an ability of a personality to collect, learn, consider and operate the information is one of the most important factors, which influence the formation of future Physical Training teachers’ professionalism. The main task of a teacher is not only to form professional knowledge, skills and abilities of students, but also to develop their personal qualities, which are extremely significant in their further work.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectconsciousnessuk
dc.subjectprofessionalismuk
dc.subjectсамосвідомістьuk
dc.subjectreflexivityuk
dc.subjectрефлексивністьuk
dc.subjectпрофесіоналізмuk
dc.titleСамосвідомість як підґрунтя рефлекcивності та важливий показник професіоналізму майбутніх учителів фізичного вихованняuk
dc.title.alternativeConsciousness as a basis of reflexivity and an important indicator of future physical training teachers’ professional maturityuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kara.pdf390.09 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.