Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12115
Title: Організаційно-педагогічні характеристики процесу формування валеологічної компетентності студентів технічних університетів
Other Titles: Organizational and pedagogical characteristics of forming valeologiсal competence of students of technical universities
Authors: Жалій, Р. В.
Keywords: valeological competence
physical education
mass sports
professionally-applied physical training
валеологічна компетентність
фізична культура
масовий спорт
професійно-прикладна фізична підготовка
Issue Date: 2014
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Жалій Р. В. Організаційно-педагогічні характеристики процесу формування валеологічної компетентності студентів технічних університетів / Р. В. Жалій // Наука і освіта. - 2014. - № 4. - С. 60-64.
Abstract: У статті висвітлюються організаційно-педагогічні характеристики процесу формування валеологічної компетентності студентів технічних ВНЗ України через розгляд особливостей професійно-прикладної фізич ної підготовки на основі аналізу «Положення про організацію фізичного виховання і масового спорту у вищих навчальних закладах». The article highlights the organizational and pedagogical characteristics of the process of valeologiсal competence of students of technical colleges formation across the peculiarities of the Ukrainian professionally-applied physical training on the basis of the analysis of the «Regulations on the organization of physical education and mass sports in higher education». Тhe solution of this problem will allow determining the optimum ways, forms, methods and means of creating a culture of health protection, sustainable needs in physical development, a high level of physical culture of a young man. This is possible by providing the theoretical justification of these aspects for the implementation of such objectives in the course of professionally-applied physical training in physical education classes in schools, extracurri cular sectional studies, retraining. It was determined that the main organizational and pedagogical characteristics of the process of formation of valeological competence of students of technical universities is professionally-applied physical training, which is conducted in academic and extra-curricular time, the content of which is regulated by the approved programs of physical education.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12115
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zhalii.pdf437.21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.