Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12109
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБосенко, Анатолій Іванович-
dc.contributor.authorБосенко, Анатолий Иванович-
dc.contributor.authorBosenko, Anatoliy Ivanovych-
dc.contributor.authorСамокиш, Іван Іванович-
dc.contributor.authorSamokysh, Іvan Іvanovych-
dc.contributor.authorСамокиш, Иван Иванович-
dc.date.accessioned2021-08-04T11:20:12Z-
dc.date.available2021-08-04T11:20:12Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationБосенко А. І. Оцінювання навчальних досягнень з фізичного виховання у вищих навчальних закладах за допомогою показників велоергометричного тестування / А. І. Босенко, І. І. Самокиш // Наука і освіта. - 2014. - № 4. - С. 27-32.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12109-
dc.description.abstractУ ході досліджень були розроблені оціночні норми функціональних можливостей студентської молоді, по дано практичні рекомендації щодо використання методики велоергометричного тестування, розробленої Д.М. Давиденко та співавторами (1984) в процесі навчально-тренувальних занять у вищих навчальних закладах з метою оптимізації процесу фізичного виховання. Іn our opinion, the most accurate and informative method of evaluation of educational achievements in physical education of students is cyclic load testing [3], in which the power of physical activity changes in the closed cycle. This technique allows to reveal not only the physical performance indicators and the reaction of the cardiovascular system, but also allows to establish regulatory and energy components of the system reaction of the human body. However, proposed for sportsmen of high qualification, it requires the development of assessment criteria and adapting it for re search students in the process of the physical education classes. The examination involved one hundred and fifty stu dents from the South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky and Odessa National Academy of Telecommunications named after O. S. Popov of the first and second year of studying. The results of the study, according to physical activity in a closed cycle, have a real opportunity to get as popular use in practice as indica tors of physical fitness, which confirms the relevance and prospects of research in this area. Regulations, offered in our research, give more information about the positive (negative) changes in the level of functionality during the school year that will help the teacher to correct the educational process, to apply individual and differentiated approach to physical education classes, to determine the level of physical health of the students.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectacademic achievementuk
dc.subjectand physical healthuk
dc.subjectнавчальні досягненняuk
dc.subjectfeaturesuk
dc.subjectфункціональні можливостіuk
dc.subjectфізичне здоров’яuk
dc.titleОцінювання навчальних досягнень з фізичного виховання у вищих навчальних закладах за допомогою показників велоергометричного тестуванняuk
dc.title.alternativeThe evaluation of educational achievements in physical education in higher educational establishments with the help of indicators of bicycle exerciseuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bosenko, I. I. Samokish.pdf465.14 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.