Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12088
Назва: Актуалізація особистісних детермінант успішної професійної підготовки майбутніх підприємців
Інші назви: Actualisation of personal determinants of future entrepreneurs’ successful professional training
Автори: Дубравськa, Наталя Миколаївна
Сидоренко, Наталія Іванівна
Ключові слова: personal determinants
training
personal and professional subjectivity
a future entrepreneur
active development
особистісні детермінанти
професійна підготовка
особистісно-професійна суб’єктність
майбутній підприємець
активний розвиток
Дата публікації: 2016
Видавництво: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Бібліографічний опис: Дубравська Н. М. Актуалізація особистісних детермінант успішної професійної підготовки майбутніх підприємців / Наталя Миколаївна Дубравськa, Наталія Іванівна Сидоренко // Наука і освіта. - 2016. - № 5. - С. 172-177.
Короткий огляд (реферат): У статті дається теоретичне обґрунтування та визначаються шляхи і засоби розвитку суб’єктності як провідної особистісної детермінанти успішної професійної підготовки майбутніх підприємців; наводиться авторська система роботи, на основі якої і здійснюється розвиток, а також обговорюються результати експериментального навчання. Реалізація запропонованої програми дозволила вирішити проблему розвитку особистісних детермінант, які визначають успішність професійної підготовки майбутніх підприємців. The article deals with the actualisation of determinants of future entrepreneurs’ successful professional training in higher education. The theoretical model of the development of personality determinants of future entrepreneurs’ successful professional training has been created on the basis of individual professional subjectivity actualisation. The practical system of work on actualising the individual professional subjectivity of future entrepreneurs is based on the purposeful development of its semantic features, which include work with different areas of self-reflection, group sharing experience, independent work and is focused on the principles of compound learning and training, the complex use of active group teaching methods and generally accepted standards of training work, the emphasis on self-analysis and self-diagnosis, the verbalised reflection and emotional colouring of feedback tools, the focus on psychological support for self-development. The implementation of this programme makes it possible to solve the problem of the development of personal determinants that identify the success of future entrepreneurs’ training, which is seen in the increase of quantitative indices of the development of individual and professional subjectivity as well as in students’ realisation of the peculiarities of a future profession, the influence of personality traits on the success of professional activities; skills of considering professional situations, self-perception in a significantly professional role of a successful entrepreneur. The results of the study can be used in the educational process of preparing future entrepreneurs for their professional activities.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12088
Розташовується у зібраннях:2016

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Dubravska.pdf667.89 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.