Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12047
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЗакревський, В. Е.-
dc.contributor.authorZakrevsky, V. E.-
dc.date.accessioned2021-07-28T10:19:18Z-
dc.date.available2021-07-28T10:19:18Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.citationЗакревский В. Э. Временная перспектива индивида: теоретический и практический аспекты / В. Э. Закревский // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2011. – №10. – С. 27-30.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12047-
dc.description.abstractВ работе рассмотрены некоторые теоретические подходы к проблеме временной перспективы личности. Уточнено социально-педагогическое значение сущностных характеристик будущего человека: мотивационны объекты, события, опыт протяженность, насыщенность. Определены вероятные композиционные вариацииразвертывания определяющих тенденций социального поведения – самореализация (беру) и самоотдачи (отдаю). Выявлены структура и типы жизненных стратегий старшеклассников – стратегия интегральной самореализации, стратегия адаптивной самореализации, пассивно-деструктивная стратегия. Осуществлен анализ состояния рынка психологических услуг в части управления временем жизни. У роботі розглянуті деякі теоретичні підходи до проблеми часової перспективи особистості. Уточнено соціально-педагогічне значення сутнісних характеристик майбутнього людини: мотиваційно об'єкти, події, досвід протяжність, насиченість. Визначено ймовірні композиційні варіацііразвертиванія визначальних тенденцій соціальної поведінки - самореалізація (беру) і самовіддачі (віддаю). Виявлено структура і типи життєвих стратегій старшокласників - стратегія інтегральної самореалізації, стратегія адаптивної самореалізації, пасивно-деструктивна стратегія. Здійснено аналіз стану ринку психологічних послуг в частині управління часом життя. he paper considers some theoretical approaches to the problem of time perspective of the individual. The socio-pedagogical significance of the essential characteristics of the future man is specified: motivational objects, events, experience, length, saturation. Probable compositional variations of development of defining tendencies of social behavior - self-realization (I take) and self-giving (I give) are defined. The structure and types of life strategies of high school students are revealed - strategy of integral self-realization, strategy of adaptive self-realization, passive-destructive strategy. The analysis of the state of the market of psychological services in terms of life time management is carried out.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectсверхрпотребности (тенденции) индивидаuk
dc.subjectобъяснительная модель мотивацииuk
dc.subjectвременная перспектива личностиuk
dc.subjectтемпоральная динамикаuk
dc.subjectсмысл будущегоuk
dc.subjectсверхрпотребності (тенденції) індивідаuk
dc.subjectпояснювальна модель мотиваціїuk
dc.subjectтимчасова перспектива особистостіuk
dc.subjectтемпоральна динамікаuk
dc.subjectсенс майбутньогоuk
dc.subjectsuper-needs (trends) of the individualuk
dc.subjectexplanatory model of motivationuk
dc.subjecttemporary perspective of personalityuk
dc.subjecttemporal dynamicsuk
dc.subjectmeaning of the futureuk
dc.titleВременная перспектива индивида: теоретический и практический аспектыuk
dc.title.alternativeТимчасова перспектива індивіда: теоретичний і практичний аспектиuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2011

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zakrevsky V. E. 2011.pdf143.4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.