Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/119
Назва: Academic motivation of students majoring in “Special Education”
Інші назви: Мотивація навчання студентів спеціальності «Спеціальна освіта»
Автори: Dokuchyna, Tetiana
Докучина, Тетяна
Ключові слова: motivation
motive
students majoring in “Special Education”
special educator
profession-related academic motivation
мотивація
мотив
студенти спеціальності «Спеціальна освіта»
професійно спрямована мотивація навчання
Дата публікації: 2018
Видавництво: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D.Ushynsky
Бібліографічний опис: Dokuchyna T. Academic motivation of students majoring in “Special education” / T. Dokuchyna // Наука і освіта. – 2018. – №2. – C. 94– 100.
Короткий огляд (реферат): The article deals with the issue of academic motivation of students of higher educational institutions. The effectiveness of professional training of future special educators largely depends on their academic motivation in the corresponding specialty. The purpose of the article is to analyse the results of the study of academic motivation of students majoring in “Special Education” in the process of mastering the profession, and determine the ways of forming profession-related academic motivation. To study the specifics of academic motivation of future special educators the following methods were used: Academic Motivation Inventory (modified by A. Rean, V. Yakunіn), a specially designed author’s questionnaire. According to the results of the first method, the dominant motive is a cognitive one, in particular “becoming a highly skilled specialist” and “acquiring profound knowledge”. Another predominant social academic motive is “obtaining a diploma”. The results of the survey using a specially designed questionnaire have shown that most of students make their choice of the future profession unconsciously, which is reflected in the lack of active attitude to studying. The predominance of cognitive motives has been revealed. In general, students understand the significance of the profession of a special educator. However, the positive attitude to the profession does not contribute to the formation of stable professional motives, beliefs about further work in the specialty, which is due to the reasons for dissatisfaction with the profession. The generalized analysis of the results has shown the need for the formation of profession-related academic motivation, and the ways of its development in students have been presented. У статті розглядається актуальна проблема мотивації навчання студентів закладів вищої освіти. Визначено, що ефективність професійної підготовки майбутніх корекційних педагогів значною мірою зумовлена мотивацією навчання за відповідною спеціальністю. Метою статті є аналіз результатів дослідження мотивації навчання студентів спеціальності «Спеціальна освіта» та визначення шляхів формування професійно спрямованої мотивації навчання. Для дослідження особливостей мотивації навчання майбутніх корекційних педагогів використовувались такі методи: методика «Вивчення мотивів навчальної діяльності студентів», модифікована А. Реаном, В. Якунін; анкетування. За результатами методики виявлено переважання пізнавальних мотивів навчання, зокрема «стати висококваліфікованим фахівцем» та «оволодіти глибокими та міцними знаннями». Домінуючим соціальним мотивом навчання є «отримання диплому». Результати анкетування засвідчили, що більша частина студентів здійснює вибір майбутньої професії несвідомо, що у процесі навчання проявляється у недостатній сформованості позитивного та активного ставлення до навчання. Найбільш мотивуючим фактором для студентів є «якість навчання», що підтверджує переважання пізнавальних мотивів. Проте, власне мотивування до навчання за обраною професію не є пріоритетним спонукаючим фактором. У цілому студенти усвідомлюють гуманність та значущість професії корекційного педагога, але позитивне ставлення до професії не сприяє формуванню стійких професійних мотивів, переконань щодо подальшої роботи за фахом, що обумовлено причинами незадоволеності професією. Узагальнений аналіз результатів засвідчив необхідність формування професійно спрямованої мотивації навчання. У статті окреслено шляхи формування професійно спрямованої мотивації навчання майбутніх корекційних педагогів у процесі підготовки в закладах вищої освіти, апробація яких буде перспективним напрямком дослідження.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/119
ISSN: 2311-8466
Розташовується у зібраннях:2018

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Тетяна Докучина.pdf593.22 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.