Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11977
Title: Науково-методичні підходи до викладання дисципліни «медична та психологічна експертиза»
Other Titles: Scientific and methodological approaches to the teaching of the discipline "medical and psychological examination"
Authors: Юрценюк, Ольга
Keywords: medicine
pathopsychology
examination
psychology
students
competencies
медицина
патопсихологія
експертиза
психологія
студенти
компетентності
Issue Date: 2021
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Юрценюк О. Науково-методичні підходи до викладання дисципліни «медична та психологічна експертиза» / Ольга Юрценюк // Наука і освітa: наук.-практ. журнал. – 2021. – № 2. – С. 34-40.
Abstract: Дисципліна «Медична та психологічна експертиза» створена з метою отримання більш поглиблених професійних знань і компетенцій у такій прикладній галузі клінічної психології як експертна діяльність. Серед завдань, що вирішуються клінічним психологом в охороні здоров'я, однією з основних є його участь в проведенні різних видів експертиз. Метою цієї статті є виділення особливостей методології викладання нової навчальної дисципліни «Медична та психологічна експертиза». Для досягнення мети було сформовано завдання: визначити актуальні питання зазначеної навчальної дисципліни, встановити та описати зміст компетентностей та очікуваних результатів. Важливими завданнями вивчення медичної та психологічної експертизи є: оволодіння студентами практичними вміннями і навичками, що застосовуються у медико-психологічній експертизі; закріплення навичок практичного втілення вмінь по підготовці матеріалів, необхідних для обґрунтування опису заключення медико-психологічних експертиз; вміння оформляти висновок експерта, дотримуючись правил послідовності оформлення. Встановлено, що предмет «Медична та психологічна експертиза» закладає основи вивчення студентами психіатрії, наркології та інших клінічних дисциплін, та передбачає інтеграцію викладання з цими дисциплінами; забезпечує формування умінь застосовувати знання з медичної та психологічної експертизи в процесі подальшого навчання й у професійній діяльності; закладає основи пізнання лікарем психології хворої людини, профілактики порушення психічних функцій в процесі життєдіяльності та при різних захворюваннях, проведення медичної та психологічної експертизи хворих. На основі теоретичного аналізу та практичних напрацювань нам вдалося узагальнити та систематизувати підходи до вивчення проблеми викладання навчальної дисципліни «Медична та психологічна експертиза». Встановлено, що на сучасному етапі освітнього процесу викладання навчальної дисципліни «Медична та психологічна експертиза» є новою, важливою і складною задачею, яку необхідно комплексно вирішувати та удосконалювати, використовуючи різні методи навчання The discipline "Medical and psychological examination" was created in order to obtain more in-depth professional knowledge and competencies in such an applied field of clinical psychology as expert activity. Among the tasks solved by a clinical psychologist in health care, one of the main is his/her participation in various types of examinations. The purpose of this article is to highlight the features of the methodology of teaching a new discipline "Medical and psychological examination". To achieve this goal, the tasks were formed: to identify topical issues of this discipline, to establish and describe the content of competencies and expected results. Important tasks of studying medical and psychological examination are: mastering by students of practical skills and abilities used in medical and psychological examination; consolidation of skills of practical implementation of skills on preparation of the materials necessary for the substantiation of the description of the conclusion of medical and psychological examinations; the ability to draw up an expert opinion, following the rules of the sequence of registration. It is established that the subject "Medical and psychological examination" lays the foundations for students to study psychiatry, narcology and other clinical disciplines, and provides for the integration of teaching with these disciplines; provides the formation of skills to apply knowledge of medical and psychological expertise in the process of further training and professional activities; lays the foundations of a doctor's knowledge of the psychology of a sick person, prevention of mental disorders in the process of life and in various diseases, medical and psychological examination of patients. Based on theoretical analysis and practical developments, we were able to generalize and systematize approaches to studying the problem of teaching the discipline "Medical and psychological examination". It is established that at the present stage of the educational process of teaching the discipline "Medical and psychological examination" is a new, important and complex task that must be comprehensively solved and improved using different teaching methods.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11977
Appears in Collections:2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yurtsenyuk.pdf758.38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.