Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11700
Title: Технология обучения языку специальности студентов-нефилологов ВУЗа
Other Titles: Технологія навчання мови спеціальності студентів-нефилологов ВНЗ
Technology of teaching the language of the specialty of non-philological students of the university
Authors: Вахницкая, М. Г.
Keywords: язык специальности
технология обучения
опорно-логическая схема
педагог-нефилолог
мова спеціальності
технологія навчання
опорно-логічна схема
педагог-нефілологи
language of the specialty
teaching technology
support-logical scheme
teacher-non-philologist
Issue Date: 2011
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Вахницкая М. Г. Технология обучения языку специальности студентов-нефилологов ВУЗа / М. Г. Вахницкая // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2011. – № 5. – С. 74-78.
Abstract: Представлены современные концептуальные подходы к процессу языковой подготовки будущих педагогов; изучены и описаны лингвостилистические особенности учебно-научных текстов по специальности студентов; описана технология обучения языку специальности на основе опорно-логических схем. Представлені сучасні концептуальні підходи до процесу мовної підготовки майбутніх педагогів; вивчені і описані мовностилістичні особливості навчально-наукових текстів за фахом студентів; описана технологія навчання мови спеціальності на основі опорно-логічних схем. The modern conceptual approaches to the process of language training of future teachers are presented; studied and described the linguistic and stylistic features of educational and scientific texts in the specialty of students; the technology of teaching the language of the specialty on the basis of support-logical schemes is described.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11700
Appears in Collections:2011

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Вахницкая М. Г. 2011.pdf186.96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.