Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11680
Title: Лінгводидактичні та організаційно-психологічні аспекти розвитку освіти за Іваном Огієнком
Other Titles: Linguodidactic and organizational-psychological aspects of education development according to Ivan Ogienko
Authors: Орехова, Лариса Ивановна
Орєхова, Лариса Іванівна
Orekhova, Larysa Ivanivna
Keywords: якість освіти
вища школа
історичний досвід
quality of education
higher school
historical experience
Issue Date: 2011
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Орєхова Л. І. Лінгводидактичні та організаційно-психологічні аспекти розвитку освіти за Іваном Огієнком / Л. І. Орєхова // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2011. – №7. – С. 65-69.
Abstract: У статті доведено, що багатий педагогічний досвід сприяв Іванові Огієнку (міністрові народної освіти) у реформуванні школи всіх рівнів. Головні завдання Огієнко-міністр убачав в онаціональненні освіти, утворенні нової духовної атмосфери, зміщенні цінностей освіти з самодержавних на національні та загальнолюдські, у неухильному та всебічному творенні єдиної школи в Україні. The article proves that the rich pedagogical experience helped Ivan Ogienko (Minister of Education) in school reform at all levels. Ogienko-Minister saw the main tasks in the nationalization of education, the formation of a new spiritual atmosphere, the shift of educational values ​​from autocratic to national and universal, in the steady and comprehensive creation of a single school in Ukraine.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11680
Appears in Collections:2011

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Orekhova Larysa Ivanivna 2011.pdf126.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.