Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11536
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЯковишина, Т. В.-
dc.date.accessioned2021-05-18T07:54:56Z-
dc.date.available2021-05-18T07:54:56Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.citationЯковишина Т. В. Педагогічна взаємодія: ретроспективний аналіз та сучасний стан проблеми / Т. В. Яковишина // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2011. – № 4. – С. 487-491.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11536-
dc.description.abstractУ статті здійснено ретроспективний аналіз тлумачень понять "взаємодія" і "педагогічна взаємодія", обґрунтовується їхній нестабільний характер. Розкривається сутність педагогічної взаємодії та різні підходи до її означення з метою виявлення засад для здійснення наукового міждисциплінарного діалогу. The article provides a retrospective analysis of interpretations of the concepts of "interaction" and "pedagogical interaction", substantiates their unstable nature. The essence of pedagogical interaction and different approaches to its definition in order to identify the foundations for the implementation of scientific interdisciplinary dialogue are revealed.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectвзаємодіяuk
dc.subjectнавчанняuk
dc.subjectвихованняuk
dc.subjectпедагогічна взаємодіяuk
dc.subjectсоціалізаціяuk
dc.subjectinteractionuk
dc.subjecttraininguk
dc.subjecteducationuk
dc.subjectpedagogical interactionuk
dc.subjectsocializationuk
dc.titleПедагогічна взаємодія: ретроспективний аналіз та сучасний стан проблемиuk
dc.title.alternativePedagogical interaction: retrospective analysis and the current state of the problemuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2011

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Яковишина Т. В. 2011.pdf135.39 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.