Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1150
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛевицька, Ірина Миколаївна-
dc.contributor.authorLevitska, Iryna Mykolayivna-
dc.date.accessioned2018-12-20T13:27:21Z-
dc.date.available2018-12-20T13:27:21Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationЛевицька, І. М. Формування педагогічного розуміння в майбутніх учителів музики у процесі професійної підготовки : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Ірина Миколаївна Левицька; наук. кер. А. Ф. Линенко; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2012. – 21 с.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1150-
dc.description.abstractУ дослідженні вперше було визначено та науково обґрунтовано сутність поняття «педагогічне розуміння майбутніх учителів музики», педагогічні умови, що сприяють формуванню педагогічного розуміння в майбутніх учителів музики у процесі професійної підготовки: організація діалогових взаємовідносин у навчально-виховному процесі ВНЗ; використання стратегій розуміння під час роботи з педагогічними літературними джерелами та музичними творами; актуалізація саморозвитку майбутніх учителів музики щодо формування досліджуваного феномена. The essence of understanding «pedagogical understanding of future music teachers» is stated and scientifically proved in this thesis for the first time; the pedagogical conditions that favor the formation of pedagogical understanding of future music teachers are stated and proved: the organization of dialogue relationships in educational and upbringing process in the Higher Education Establishment is stressed; the strategy of understanding while working with pedagogical literary sources and the pieces of music is used; the actuality of future music teachers` self-development as the formation of researching phenomena while investigating this phenomena is stated; the criteria of this phenomena such as (socio-axiomatic, cognitive-active, personal-evaluative) are found out; the equal formation of pedagogical understanding of future music teachers in the process of professional training (high, sufficient, average, low) is investigated and scientifically proved; the experimental model of formation of pedagogical understanding of future music teachers on the process of professional training is approved.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectрозумінняuk
dc.subjectпедагогічне розумінняuk
dc.subjectмайбутні вчителі музикиuk
dc.subjectпрофесійна підготовкаuk
dc.subjectвищий навчальний закладuk
dc.subjectunderstandinguk
dc.subjectpedagogical understandinguk
dc.subjectfuture music teacheruk
dc.subjectprofessional traininguk
dc.subjecthigher educational establishmentuk
dc.titleФормування педагогічного розуміння в майбутніх учителів музики у процесі професійної підготовкиuk
dc.title.alternativeThe formation of pedagogical understanding of future music teachers in the process of their professional traininguk
dc.typeThesisuk
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lyntvar.aref.pdf189.91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.