Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11504
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDvornichenko, Darina-
dc.contributor.authorBarsky, Vadym-
dc.date.accessioned2021-05-14T09:10:38Z-
dc.date.available2021-05-14T09:10:38Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationDvornichenko D. Blended learning model in teaching media literacy / Darina Dvornichenko, Vadym Barskyy // Наука і освітa: наук.-практ. журнал. – 2021. – № 1. – С. – 49-56.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11504-
dc.description.abstractУ статті досліджено особливості змішаного навчання на прикладі курсу, присвяченого медіаграмотності. Дослідження зосереджується на виявленні співвідношення між такими поняттями, як «змішане навчання», «гібридне навчання», «повсюдне навчання». Особлива увага приділяється вивченню переваг та недоліків масових відкритих онлайн-курсів (МВОК), для аналізу яких було відібрано МВОК “Very Verified: Онлайн-курс з медіаграмотності”, розроблений Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) спільно з EdEra у 2019 році. Кількісні дані для дослідження було зібрано за допомогою таких інструментів, як тестування на початку та в кінці курсу з метою зрозуміння прогресу студентів, а також аналізу коливань у самооцінці власних навичок медіаграмотності. В дослідженні також порівнюються дані щодо кількості учнів, які пройшли курс в форматі змішаного навчання та тих, хто закінчив МВОК суто онлайн. На підставі зіставлення цих даних, автори доводять перевагу моделі змішаного навчання. Було виявлено, що змішана модель навчання виявилася більш ефективною в порівнянні з моделлю повсюдного навчання, незважаючи на відсутність різниці у змісті курсу. Результати дослідження зосереджуються на окремих особливостях моделі змішаного навчання та її застосування у формальній та неформальній освіті. This article offers insights into the practices of a blended learning course devoted to media literacy. The present study focuses on correlation of such terms as “blended learning”, “hybrid learning”, “ubiquitous learning”. Special attention is also paid to the studying of benefits and drawbacks of Massive Open Online Courses (MOOCs). The case under investigation is the MOOC “Very Verified: Online Course on Media Literacy” developed by International Research & Exchanges Board (IREX) and EdEra in 2019. Data were collected via pre-test and post-test instruments of assessment with the aim of deriving an understanding of progress made by students, as well as analysing the fluctuations in students’ self-assessment of their own media literacy skills. The study also examined quantitative data to determine how many learners completed the course and how useful it was for them. By comparing the data from students who completed the online course combined with face-to-face sessions and those who completed the online course without attending face-to-face sessions, the research examined the benefits of blended learning model. It was found that the blended learning model turned out to be more effective in comparison with the ubiquitous learning model despite the uniformity of learning content. The findings and analysis offer several insights of blended-learning model and its application in formal and non-formal education.uk
dc.language.isoenuk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectblended learninguk
dc.subjectcritical thinkinguk
dc.subjectmedia literacyuk
dc.subjectMassive Open Online Course (MOOC)uk
dc.subjectubiquitous learninguk
dc.titleBlended learning model in teaching media literacyuk
dc.title.alternativeМодель змішаного навчання у викладанні медіаграмотностіuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dvornichenko.pdf819.07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.