Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11390
Title: Емоційна культура вчителя початкової школи як педагогічна проблема
Other Titles: Emotional culture of primary school teachers as a pedagogical problem
Authors: Стас, Тетяна Володимирівна
Стас, Татьяна Владимировна
Stas, Tetiana Volodymyrivna
Keywords: емоція
емоційна культура
emotion
emotional culture
Issue Date: 2011
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Стас Т. В. Емоційна культура вчителя початкової школи як педагогічна проблема / Т. В. Стас // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2011. – № 4. – С. 406-408.
Abstract: У статті розглянуто проблему формування емоційної культури вчителя як педагогічна проблема. Аналіз науково педагогічних джерел дав змогу уточнити сутність поняття "емоційна культура", визначити зміст і структуру емоційної культури дітей молодшого шкільного віку. Виявлено, що умови життя, характер стосунків із батьками і вчителями, попередньо набутий дитиною емоційний досвід чинять вплив на процес формування емоційної культури дітей молодшого шкільного віку. The problem of formation of emotional culture of the teacher as a pedagogical problem is considered in the article. The analysis of scientific and pedagogical sources made it possible to clarify the essence of the concept of "emotional culture", to determine the content and structure of emotional culture of children of primary school age. It was found that living conditions, the nature of relationships with parents and teachers, previously acquired emotional experience of the child have an impact on the process of forming the emotional culture of primary school children.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11390
Appears in Collections:2011

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Стас Т. В. 2011.pdf119.08 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.