Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11362
Назва: | Професійне мислення музиканта-піаніста |
Автори: | Грінченко, Алла Миколаївна Grinchenko, Alla Mykolaivna Мамикіна, Анжеліна Іванівна Mamykina, Anzhelina Ivanivna |
Ключові слова: | мислення інтерпретація музичне мислення професійне мислення музично-виконавське мислення вчитель-піаніст виконавський процес рефлексія |
Дата публікації: | 2021 |
Видавництво: | НПУ імені М. П. Драгоманова |
Бібліографічний опис: | Грінченко А.М., Мамикіна А.І. Професійне мислення музиканта-піаніста. Науковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова. Вип.79 (І ч.) Київ: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2021. С.108-113. |
Короткий огляд (реферат): | Стаття присвячена дослідженню феномена «мислення музиканта-піаніста» майбутнього вчителя музичного мистецтва, його сутності та функціонуванню у виконавсько-інтерпретаційному процесі музиканта під час фортепіанної підготовки. Мета статті – теоретично обґрунтувати сутність поняття «професійне мислення музиканта-піаніста» та доцільність його розвитку у майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі навчання гри на фортепіано. Використано загальнонаукові принципи систематизації та узагальнення, що спрямовані на виявлення логічних зв’язків, загальних ознак та властивостей у визначенні поняття «мислення». Розглянуто індивідуальні властивості мислення (самостійність, гнучкість, швидкість, широта, глибина, методичність, критичність) у контексті музично-виконавського процесу. Визначено інтегровану психічну основу мислення та функціонування процесів: сприйняття, пам'яті, уваги, уявлення в оперуванні музичною інформацією. Виявлено рефлексивний принцип мислення під час гри на фортепіано, як відрефлексований комплекс-процес, спрямований на художню (знаю), технічну (знаю як), особистісну (знаю навіщо) самореалізацію. Визначено особливість розумових операцій (аналіз, синтез, порівняння, абстрагування, узагальнення) у інтерпретаційно-виконавському процесі музиканта. Проаналізовано основні засади трактування поняття «музичне мислення» та «музично-виконавське мислення» українськими та зарубіжними вченими, виявлено специфіку та складові музичного мислення, що впливають інтерпретаційний процес музиканта. Розкрито аналітичний підхід у обробці нотного тексту і розумінні художньо-смислового осягнення музичної інформації. Враховуючи специфіку музично-виконавської діяльності майбутнього фахівця, професійне мислення майбутнього музиканта-піаніста – це особистісне інтегроване утворення, яке об’єднує різні аспекти фахового мислення музиканта: слухове, смислове, образне, музично-інтонаційне, виконавське; та має спрямованість на вирішення практичних музично-професійних завдань під час інтерпретації музичних творів. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11362 |
Розташовується у зібраннях: | Кафедра музично – інструментальної підготовки |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Киев Вак 2021.pdf | 793.97 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.