Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11331
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorНєдялкова, Катерина Василівна-
dc.contributor.authorNіedіаlkova, Katerina-
dc.date.accessioned2021-04-28T20:17:08Z-
dc.date.available2021-04-28T20:17:08Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationНєдялкова К. В. Формування складника методичної компетентності майбутніх учителів математики щодо навчання учнів доводити математичні твердження / Нєдялкова К. В. // Педагогічні науки: зб. наук. праць. - Херсон: Херсонський державний університет, 2020. - Вип. 90. - С. 110–118.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11331-
dc.description.abstractВивчення теорем та їх доведень є одним з ключових завдань шкільного курсу математики і важливою методичною проблемою. Висновками з проведеної роботи явилися визначені умови щодо вдосконалення фахової підготовки майбутніх учителів математики: вміння здійснювати пропедевтичну роботу; набуття глибоких і міцних знань щодо логічних основ ШКМ, принципів і прийомів навчання школярів готових доведень та самостійного пошуку учнями доведень математичних тверджень; здійснення творчого підходу до реалізації основних етапів роботи з теоремами; усвідомлення значущості та доречності застосування різних способів доведень теорем; у різноманітнення викладачем фахових дисциплін методів, засобів, форм організації навчальної діяльності студентів та ін. The study of theorems and their proofs is one of the key tasks of the school course of mathematics and an important methodological problem. The conclusions of the work were certain conditions for improving the professional training of future teachers of mathematics: the ability to carry out propaedeutic work; acquisition of deep and solid knowledge about the logical foundations of SCM, principles and methods of teaching students ready-made proofs and students' independent search for proofs of mathematical statements; implementation of a creative approach to the implementation of the main stages of work with theorems; awareness of the significance and appropriateness of the application of different methods of proving theorems; awareness of the significance and appropriateness of the application of different methods of proving theorems; in the diversity of the teacher of professional disciplines of methods, tools, forms of organization of educational activities of students, etc.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherХерсонський державний університетuk
dc.subjectудосконалення фахової підготовкиuk
dc.subjectлогіко-математичний аналіз висловлюванняuk
dc.subjectетапи роботи з теоремамиuk
dc.subjectтестові завданняuk
dc.subjectпедагогічний експериментuk
dc.subjectimprovement of professional traininguk
dc.subjectlogical-mathematical analysis of the statementuk
dc.subjectstages of work with theoremsuk
dc.subjecttest tasksuk
dc.subjectpedagogical experimentuk
dc.titleФормування складника методичної компетентності майбутніх учителів математики щодо навчання учнів доводити математичні твердженняuk
dc.title.alternativeFormation of component of methodical competence of future mathematics teachers about teaching pupilsto prove mathematical statements.uk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра математики і методики її навчання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nedyalkova Katerina 2020.pdf1.01 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.