Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11329
Title: Підготовка майбутніх учителів математики до формування понять в учнів: психолого-дидактичний аспект
Other Titles: Preparation of future teachers of mathematics for the formation of concepts in students: psychological and didactic aspect.
Authors: Коростіянець, Тамара Петрівна
Korostiyanets, Tamara Petrivna
Нєдялкова, Катерина Василівна
Nіedіаlkova, Katerina
Keywords: професійна підготовка майбутніх учителів математики
понятійне мислення
формування математичних понять
комплекс навчальних задач
professional training of future teachers of mathematics
conceptual thinking
formation of mathematical concepts
complex of educational tasks
Issue Date: 2020
Publisher: еркаси : Видавець ФОП Гордієнко
Citation: Коростіянець Т. П. Підготовка майбутніх учителів математики до формування понять в учнів: психолого-дидактичний аспект / Т. П. Коростиянець, К. В. Нєдялкова // Математична освіта: минуле, сьогодення, майбутнє : до 100-річчя від дня народження О. Ф. Семеновича : монографія / за ред. Н. А. Тарасенкової. - Черкаси : Видавець ФОП Гордієнко, 2020. С. 156–162.
Abstract: З´ясовано психолого-дидактичні основи формування понятійного мислення здобувачів середньої освіти, знання і дотримання яких учителем у процесі навчання математики є запорукою успішності та ефективності цього процесу. Вкрай важливо під час фахової підготовки майбутніх учителів математики досягти усвідомлення ними значущості та сутності психолого-дидактичних основ і етапів формування математичних понять в учнів. Досягненню цієї мети може слугувати використання викладачем комплексів навчальних задач, які містять математичну, методичну, психолого-педагогічну складові. The psychological and didactic bases of formation of conceptual thinking of secondary school students are clarified, the knowledge and observance of which by the teacher in the process of teaching mathematics is a guarantee of success and efficiency of this process. It is extremely important during the professional training of future mathematics teachers to achieve their awareness of the importance and essence of psychological and didactic foundations and stages of formation of mathematical concepts in students. This goal can be achieved by the teacher's use of complexes of educational tasks that contain mathematical, methodological, psychological and pedagogical components.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11329
Appears in Collections:Кафедра математики і методики її навчання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Korostiyanets Tamara Petrivna 2020.pdf594.2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.