Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11296
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМазурок, Тетяна Леонідівна-
dc.contributor.authorMazurok, Tetyana Leonidivna-
dc.contributor.authorКорабльов, Вячеслав Анатолійович-
dc.contributor.authorKorablyov, Vyacheslav Anatoliyovych-
dc.contributor.authorЧерних, Володимир Володимирович-
dc.contributor.authorChernykh, Volodymyr Volodymyrovych-
dc.date.accessioned2021-04-27T07:25:22Z-
dc.date.available2021-04-27T07:25:22Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationMazurok T. L. Educational Robotics : handbook.Speciality - "014 Secondary education (Informatics)" Higher education degree: Bachelor / T. L. Mazurok, V. A. Korablyov, V. V. Chernykh. - Odessa: Видавничий дім «Гельветика», 2021. - 64 с.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11296-
dc.description.abstractThis course is compulsory for second-year senior computer science students (third semester). Within this discipline, students study the basic concepts and history of robotics, technical design, hardware programming of microcontrollers, learn the methodological foundations of teaching robotics in high school. Features of this course are the direction of development of robotic systems for their further use as textbooks in the school course of computer science.Upon successful completion of their studies, students receive integrated, basic and special competencies that allow them to solve applied problems using robotic systems, to conduct classes in robotics in high school using innovative pedagogical technologies in the ecosystem ICR (Innovation Classroom). Ця дисципліна є обов’язковою для студентів старших курсів з інформатики другого курсу (третій семестр). У рамках цієї дисципліни студенти вивчають основні поняття та історію робототехніки, технічне проектування, апаратне програмування мікроконтролерів, вивчають методологічні основи викладання робототехніки у середній школі. Особливостями цього курсу є напрямок розвитку роботизованих систем для їх подальшого використання в якості навчальних посібників у шкільному курсі інформатики. Після успішного завершення навчання студенти отримують інтегровані, базові та спеціальні компетенції, які дозволяють їм вирішувати прикладні проблеми за допомогою роботизованих систем, проводити заняття з робототехніки у середній школі з використанням інноваційних педагогічних технологій в екосистемі ICR (Innovation Classroom).uk
dc.description.sponsorshipCo-funded by the Erasmus+ Programme of th European unionuk
dc.language.isootheruk
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk
dc.subjectмікроконтролериuk
dc.subjectапаратне програмуванняuk
dc.subjectроботизовані засоби навчанняuk
dc.subjectметоди навчання інформатикиuk
dc.subjectінноваційні технології навчанняuk
dc.subjectmicrocontrollersuk
dc.subjecthardware programminguk
dc.subjectrobotic learning toolsuk
dc.subjectmethods of teaching computer scienceuk
dc.titleEducational Robotics : handbook. Speciality - "014 Secondary education (Informatics)" Higher education degree: Bacheloruk
dc.title.alternativeОсвітня робототехніка : методичний посібник для студентів спеціальності «014 Середня освіта (інформатика)» Ступінь вищої освіти: «Бакалавр»uk
dc.typeBookuk
Appears in Collections:Кафедра прикладної математики та інформатики

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Educational Robotics 2021.pdf1.36 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.