Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/112
Title: Organization of lessons by means of web services in terms of professional training
Other Titles: Організація занять завдяки веб-сервісам в процесі професійної підготовки майбутніх фахівців
Authors: Matviichuk, Liudmyla
Hnedko, Nataliia
Kukhar, Liudmyla
Матвійчук, Людмила
Гнедко, Наталія
Кухар, Людмила
Keywords: e-learning
web services
electronic tools
students of the computer profile
organization of classes
е-навчання
веб-сервіси
електроні інструменти
студенти комп’ютерного профілю
організація занять
Issue Date: 2018
Publisher: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D.Ushynsky
Citation: Matviichuk L. Organization of lessons by means of web services in terms of professional training / L. Matviichuk, N. Hnedko, L. Kukhar // Наука і освіта. – 2018. – №2. – C. 43–49.
Abstract: The paper aims to examine effective web services and substantiate their efficiency in the organization of the educational process. The study is based on Kirkpatrick’s Four-Level Training Evaluation Model. Students of the National University “Chernihiv Collegium” named after T. Shevchenko took part in the experiment (n=35). According to the results of the organization of classes be means web services in the process of training future professionals there have been selected effective web services that have shown a positive impact on students and the educational process in general. Using the method of D. Kirkpatrick to verify the effectiveness of web services in the organization of the learning process, the reaction, knowledge of the material, behavior, and the result (learning effect) of the students were determined. The research outcomes have shown that web services improve the interaction between students and a teacher, promote the optimization of the educational process, self-development, increase interest, creative activity. Метою дослідження є підбір ефективних веб-сервісів та обґрунтування їх продуктивності в організації навчального процесу. В дослідженні використано чотирьохрівневу модель оцінки ефективності навчання Дональда Кіркпатріка. Базою дослідження стали студенти Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. Загальна кількість учасників, які взяли участь в експерименті – 35 студентів. Головними інструментами дослідження є: анкета реагування, тест для оцінки засвоєння навчального матеріалу, лист перевірок вмінь, оглядова анкета поведінки, оглядовий лист проектів, тест, контрольний тест. На основі аналізу літературних джерел уточнено сутність та зміст поняття «веб-сервіси», з якими користувач стикається щоденно. «Веб-сервіс» розглядається як зручний, специфічний інструмент (програма, додаток), що функціонує за стандартними протоколами SOAP, REST, XML-RPC, за сприяння якого користувач розв’язує різного роду завдання, запускає на будь-якому пристрої і може вбудовувати на свій власний сайт, блог. Здійснено підбір веб-сервісів, які дозволили модернізувати організацію заняття та стали у пригоді студентам (при проходженні практики). Описано організацію, реалізацію та аналіз результатів проведення навчальних занять за допомогою веб-сервісів, що позитивно вплинуло на професійну підготовку майбутніх фахівців комп’ютерного профілю. Модернізація організації різних занять буде ефективною, якщо викладач правильно зуміє підібрати додатки, які будуть схвалені студентами. Користуючись методикою Д. Кіркпатріка для перевірки ефективності веб-сервісів в організації навчального процесу, з’ясовано реакцію, знання матеріалу, поведінку та результат (ефект навчання) студентів. Проведене дослідження показало прихильність та підтримку студентами веб-сервісів, які мотивують їх та сприяють засвоєнню нової інформації. Отримані результати показали, що веб-сервіси покращують взаємодію між студентами та викладачем, сприяють оптимізації навчального процесу, саморозвитку, підвищують інтерес, творчу активність, цим самим надихаючи викладача розробляти нові інструменти та розширювати діапазони їх застосування.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/112
ISSN: 2311-8466
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Людмила Матвійчук, Наталія Гнедко, Людмила Кухар.pdf639.15 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.