Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11160
Title: Communicative approach to developing linguocultural competence of future foreign language teachers via the course “linguistic country studies”
Other Titles: Комунікативний підхід до розвитку лінгвокультурної компетентності майбутніх вчителів іноземних мов за допомогою курсу «лінгвістична країнознавство»
Authors: Мельниченко, Галина Володимирівна
Melnychenko, Halyna Volodymyrivna
Радкіна, В. Ф.
Radkina, V.
Keywords: communicative competence
cross-cultural communication
country-though- language studies
linguocultural competence
future foreign language teachers
philological training
комунікативна компетентність
міжкультурне спілкування
вивчення мов у країні
лінгвокультурна компетентність
майбутні викладачі іноземних мов
філологічна підготовка
Issue Date: 2018
Publisher: Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського
Citation: Melnychenko H. V. Communicative approach to developing linguocultural competence of future foreign language teachers via the course “linguistic country studies” / H. V. Melnychenko, V. Radkina // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2018. – Ariel. Issue №9. – рр. 147-152.
Abstract: The article substantiates necessity of including linguistic and country study content while developing communicative competence of students; demonstrates a scheme of applying the communicative approach to developing linguocultural competence of students as a system of country-through-language knowledge, skills and motives that enable effective communication in the process of cross-cultural intercourse. The model of developing such competence is based on the principles of authenticity of linguocultural material, philological way of cognition, polychannel perception of information; and encompasses motivating (psychological), orientating (factual) and communicative (subject-oriented, pseudo-communucative, creative) stages. Стаття обґрунтовує необхідність включення лінгвістичного та країнознавчого змісту при формуванні комунікативної компетентності студентів; демонструє схему застосування комунікативного підходу до розвитку лінгвокультурної компетентності студентів як системи загальномовних знань, умінь та мотивів, що забезпечують ефективне спілкування в процесі міжкультурного спілкування. Модель розвитку такої компетентності базується на принципах достовірності лінгвокультурного матеріалу, філологічному шляху пізнання, поліканальному сприйнятті інформації; і охоплює мотиваційний (психологічний), орієнтуючий (фактичний) та комунікативний (предметно-орієнтований, псевдокомунікативний, творчий) етапи.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11160
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Melnychenko Halyna Volodymyrivna 2018.pdf743.16 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.