Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11159
Title: The role of the method «dialogue of cultures» in tolerance formation of future english teachers
Other Titles: Роль методу «діалог культур» у формуванні толерантності у майбутніх вчителів англійської мови
Authors: Логвіненко, Анастасія Юріївна
Logvinenko, Anastasiya Yuriyvna
Keywords: future foreign language teachers
tolerance
method “dialogue of cultures”
майбутні викладачі іноземних мов
толерантність
метод “діалог культур”
Issue Date: 2018
Publisher: Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського
Citation: Logvinenko A. Y. The role of the method «dialogue of cultures» in tolerance formation of future english teachers / A. Y. Logvinenko // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2018. – Ariel. Issue №9. – рр. 141-146.
Abstract: The article defines the role of the method of cultural dialogue in the tolerance formation of future foreign language teachers during professional training in pedagogical institutions of higher education. It is pointed out that one of the leading methods contributing to the formation of students' tolerance is the method of dialogue of cultures, in particular, in the classes of the educational discipline "Practice of Oral and Written Speech". У статті визначено роль методу культурного діалогу у формуванні толерантності у майбутніх учителів іноземних мов під час професійної підготовки у педагогічних закладах вищої школи. Вказується, що одним із провідних методів, що сприяють формуванню в учнів толерантності, є метод діалогу культур, зокрема, на заняттях навчальної дисципліни «Відпрацювання усного та писемного мовлення».
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11159
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Logvinenko Anastasiya Yuriyvna 2018.pdf509.53 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.