Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11127
Title: The role of self-guided work in training future physical education teachers
Other Titles: Роль самокерованої роботи у підготовці майбутніх учителів фізичної культури
Authors: Гурин, Руслан Сергійович
Gurіn, Ruslan Sergeevich
Kizyma, Oleksandr
Keywords: self-guided work
pedagogical projecting
project method
project activity
самокерована робота
педагогічне проектування
метод проекту
проектна діяльність
Issue Date: 2018
Publisher: Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського
Citation: Gurіn R. S. The role of self-guided work in training future physical education teachers / R. S. Gurіn, O. Kizyma // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2018. – Ariel. Issue №9. – рр. 72-80.
Abstract: The article analyzes the scientific studies concerning general concepts of self- guided work. Special attention is paid to the periodization of projecting in the life of a society with a deep historical background. The authors argue that the phenomenon of projecting is related to such concepts as method, technology, activity. A multidimensional study of pedagogical projecting has led to the conclusion that due to its use in future physical education teachers’ self-guided work the following traits are formed: the style of projective thinking, the ability to create pedagogical projects, the formation of creative abilities and thinking, reflection, etc. У статті проаналізовано наукові дослідження, що стосуються загальних концепцій самокерованої роботи. Особлива увага приділяється періодизації проектування в житті суспільства з глибоким історичним передісторією. Автори стверджують, що явище проектування пов'язане з такими поняттями, як метод, технологія, діяльність. Багатовимірне дослідження педагогічного проектування призвело до висновку, що завдяки його використанню в майбутній самокерованій роботі вчителів фізичного виховання формуються такі риси: стиль проективного мислення, здатність створювати педагогічні проекти, формування творчих здібностей і мислення, роздуми тощо.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11127
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gurіn Ruslan Sergeevich 2018.pdf902.51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.