Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11118
Title: Features of professional development of foreign language teacher in the system of higher pedagogical education
Other Titles: Особливості професійного розвитку викладача іноземної мови в системі вищого педагогічного навчання
Authors: Borzenko, Oleksandra
Keywords: teacher
professional development
foreign language
students
innovative pedagogical technologies
вчитель
професійний розвиток
іноземна мова
студент
Issue Date: 2018
Publisher: Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського
Citation: Borzenko O. Features of professional development of foreign language teacher in the system of higher pedagogical education / О. Borzenko // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2018. – Ariel. Issue №9. – рр. 23-29.
Abstract: The article deals with the issues of professional development of a foreign language teacher and identifies its main features. It is stated that modern world demands new approaches to the organization and improvement of the teaching process of learning a foreign language. It is determined that improving the quality of teaching depends on many factors. It is stated that the constant professional development of teachers is characterized by a variety of forms, methods, approaches. It is noted that new technologies created conditions for fundamental changes in teaching methods, changed the conditions of professional activity of a teacher, transformed his/her role and functions, and also required mastering a range of new skills. У статті розглядаються питання підвищення кваліфікації вчителя іноземної мови та визначаються його основні особливості. Зазначається, що сучасний світ вимагає нових підходів до організації та вдосконалення навчального процесу вивчення іноземної мови. Визначено, що підвищення якості викладання залежить від багатьох факторів. Зазначається, що постійний професійний розвиток педагогів характеризується різноманітністю форм, методів, підходів. Зазначається, що нові технології створили умови для кардинальних змін у методах навчання, змінили умови професійної діяльності вчителя, трансформували його роль та функції, а також вимагали оволодіння низкою нових навичок.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11118
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Borzenko Oleksandra 2018 .pdf596.18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.