Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11090
Title: Теоретические основы построения тренинга эмоциональной устойчивости студентов на начальном этапе обучения
Other Titles: Теоретичні основи побудови тренінгу емоційної стійкості студентів на початковому етапі навчання
Theoretical foundations of building a training for emotional stability of students at the initial stage of training
Authors: Султанова, Ірина Вікторівна
Султанова, Ирина Викторовна
Sultanova, Iryna Viktoryvna
Keywords: тренинг
эмоциональная устойчивость
стресс
психосоматика
методики
внешние и внутренние ресурсы
психопрофилактическая работа
психокоррекционная работа
концептуальная база
саморегуляция
тренінг
емоційна стійкість
стрес
психосоматика
методики
зовнішні і внутрішні ресурси
психопрофілактична робота
психокорекційна робота
концептуальна база
саморегуляція
training
emotional stability
stress
psychosomatics
techniques
external and internal resources
psychoprophylactic work
psychocorrectional work
conceptual base
self-regulation
Issue Date: 2011
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Султанова И. В. Теоретические основы построения тренинга эмоциональной устойчивости студентов на начальном этапе обучения / И. В. Султанова // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2011. – № 3. – С. 85-87.
Abstract: Описанный тренинг эмоциональной устойчивости, являясь основным составляющим эмоциональной устойчивости выполняет функцию расширения возможностей участников в решении трудных жизненных проблем, в поиске выхода из кризисных ситуаций. Реализация тренинга в образовательном процессе позволяет менее болезненно и быстрее пройти стадию адаптации к новым социальным ролям и окружающей действительности. Таким образом, тренинг эмоциональной устойчивости является стимулирующим условием для осмысления участниками собственной картины мира, расширения способов управления собственными эмоциями. Описаний тренінг емоційної стійкості, будучи основним складовим емоційної стійкості виконує функцію розширення можливостей учасників у вирішенні складних життєвих проблем, в пошуку виходу з кризових ситуацій. Реалізація тренінгу в освітньому процесі дозволяє менш болісно і швидше пройти стадію адаптації до нових соціальних ролей і навколишньої дійсності. Таким чином, тренінг емоційної стійкості є стимулюючим умовою для осмислення учасниками власної картини світу, розширення способів управління власними емоціями. The described training of emotional stability, being the main component of emotional stability, performs the function of empowering participants in solving difficult life problems, in finding a way out of crisis situations. The implementation of training in the educational process allows you to go through the stage of adaptation to new social roles and the surrounding reality less painfully and faster. Thus, the training of emotional stability is a stimulating condition for the participants to comprehend their own picture of the world, to expand the methods of managing their own emotions.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11090
Appears in Collections:2011

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Султанова И. В. 2011.pdf119.8 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.