Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10877
Title: Методологічні та методичні основи психологічних тренінгів
Authors: Сінєльнікова, Тетяна Вячеславівна
Sinelnikova, Tatyana Vyacheslavovna
Keywords: методологічні основи
методичні основи
психологічний тренінг
Issue Date: 2017
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Сінєльнікова Т. В. Методологічні та методичні основи психологічних тренінгів / Т. В. Сінєльнікова // Менеджмент підприємницької діяльності: навч. посіб. для професійної підготовки військовослужбовців ЗС України звільнених у запас. Проект «Україна-Норвегія». – Вип. 3, 2017. – Одеса: ТОВ «Плутон плюс.» – 2017. – С. 138-146.
Abstract: Важливим моментом у вивченні тренінгових технологій є розкриття їх теоретико-методологічних (І.Г. Вачков, Л.О. Петровська та ін.) та методичних основ ( Г.Л. Ісуріна, К.Л. Мілютіна та ін.). В психологічній літературі (Г. Алдер, В.П. Большаков, К. Рудестам, А.А. Осіпова, Л. Хєл, Д. Зіглер та ін.) найчастіше визначають 7 основних підходів, які можуть використовуватися при побудові тренінгу. Розглянемо нижче вищезазначені теоретико-методологічні підходи: По-перше, це підхід, заснований на глибинній психології (З. Фрейд, А. Адлер, К. Г. Юнг, А. Фрейд, К. Хорні, Е. Еріксон, Е. Фромм, Х. Гартман, М. Кляйн, М. Балінт, Д.В. Віннікотт, В. Райх, Х. Шульц-Хенке, Г. Саллівен та ін.). Центральна течія глибинної психології – психоаналіз З.Фрейда. Класична глибинна психологія включає також концепції індивідуальної психології А. Адлера, аналітичної психології К. Юнга та ін. Ядром психоаналізу є вчення про безсвідоме. З. Фрейд вперше висунув теорію про те, що люди знаходяться в стані безперервного конфлікту, джерело якого в неусвідомлених сексуальних і агресивних побудженнях. Він виділив і співставив три рівні свідомості: свідоме, передсвідоме та безсвідоме, й три основні структури в анатомії особистості: Ід, Его та Суперего. Значна кількість суперечних питань у фрейдистському психоаналізі (велика довільність в тлумаченні символічного змісту проявлень безсвідомого (сновидінь, асоціацій тощо) та неможливість його перевірити, надмірна біологізація психіки людини, зведення суті духовного світу до форми сублімованого лібідо та ін.) зустріли критику навіть у прибічників З. Фрейда – К. Юнга, А.А. Адлера, К. Хорні, Е. Фромма та інших психологів, які відійшли від нього та виступили з модифікаціями вчення про безсвідоме в психоаналізі.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10877
Appears in Collections:2017 Вип. 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sinelnikova.pdf4.23 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.