Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10768
Назва: Development of abstract thinking of future mathematics school-teachers
Автори: Драганюк, Сергій Володимирович
Draganyuk, Sergiy Volodymyrovych
Ключові слова: linear algebra
an example
mathematical theory
a group
a set
mathematical logic
Дата публікації: 2016
Видавництво: Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського
Бібліографічний опис: Drahanyuk S. Development of abstract thinking of future mathematics school-teachers / S. Drahanyuk // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – Ariel. – 2016. – Issue №7. – рр. 98-102.
Короткий огляд (реферат): The author presents such content of course of linear algebra for future Mathematics school-teachers that, by his experience, can ensure the necessary development of abstract thinking of the students. The author offers to pay attention to the concepts of axiom, theorem and lemma, to select certain types of theorems and certain methods of its proof at the beginning of the course. Further, it makes sense to consider the theory of matrices and systems of linear algebraic equations. A special attention is paid to the technique of introducing a concept of a group. The proposed system has been tested. The approbation confirms the fact that such a system promotes the necessary development of students' abstract thinking.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10768
Розташовується у зібраннях:2016

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Drahanyuk Sergei.pdf5.81 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.