Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10700
Назва: Social and personal identity of a future teacher
Автори: Paderno, Victoria Viktorivna
Ключові слова: identity
pedagogical activity
personal identity
social identity
professional readiness
synergetic approach
Дата публікації: 2015
Видавництво: Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського
Бібліографічний опис: Paderno V. V. Social and personal identity of a future teacher / V. V. Paderno // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – Ariel. – 2015. – Issue №6. – рр. 263-268.
Короткий огляд (реферат): In the article the author discloses scientific approaches to forming professional readiness of future teachers to pedagogical activity as well as the meaning of identity as a notion. It is stated that scientists use a synergetic approach enabling the study of various types of identity which form its integral structure. The article contains an example of students´ work performed during their practical pedagogical activity where they combined two types of identity while working with school children: social identity and personal one – which helps them gain professional experience.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10700
Розташовується у зібраннях:2015

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Paderno V. V.pdf5.3 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.