Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10691
Назва: The question of emotional component formation of musical performance culture for future teacher in PRC
Автори: Линенко, Алла Францівна
Линенко, Алла Францевна
Lynenko, Alla Frantsevna
Ключові слова: culture
Chinese set of mind
emotional expressiveness of music interpretation
Дата публікації: 2015
Видавництво: Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського
Бібліографічний опис: Lynenko A. F. The question of emotional component formation of musical performance culture for future teacher in PRC / A. F. Lynenko // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – Ariel. – 2015. – Issue №6. – рр. 209-215.
Короткий огляд (реферат): The article deals with the issue of peculiarity of emotional component formation of musical performance culture for future teacher in PRC. The reasons for the lack of emotional expressiveness of the piece of music interpretation by Chinese students are highlighted. The ways to overcome this problem are under study. The author underlines the characteristic features of the piano playing teaching in China such as: the belief of music and teaching community in mastering the technical excellence of execution; the lack of teachers’ attention to the depth of understanding the idea and content of compositions, especially the methods of teaching students in music schools and universities. It was mentioned that technical excellence becomes more relevant factor in assessing the pianist than the depth of idea and individuality of interpretation that reduces the level of Chinese artists and teachers of musical specialties.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10691
Розташовується у зібраннях:2015

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Lynenko A. F..pdf5.3 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.