Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10590
Title: Development of a positive self-concept among future foreign language teachers in a classical University
Other Titles: Розвиток позитивної Я-концепції серед майбутніх викладачів іноземних мов у класичному університеті
Authors: Markurin, Oleksiy
Keywords: self-awareness
positive future foreign language teachers’ self-concept
самосвідомість
позитивна самоконцепція викладачів іноземних мов
Issue Date: 2014
Publisher: Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського
Citation: Markurin O. Development of a positive self-concept among future foreign language teachers in a classical University / O. Markurin // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2014. – Ariel. Issue №5. – рр. 236-241.
Abstract: The article deals with the essence of the positive self-concept. The analysis of theoretical references, made it possible to establish that the organization of practical and technical training in local classical universities, taking into account thier specificity, is not investigated , which also attracts interest in studying such phenomena as self- awareness and positive self-concept, especially at the initial stage of mastery teaching profession at a classical university. У статті розглядається суть позитивної Я-концепції. Аналіз теоретичних посилань дав змогу встановити, що організація практичної та технічної підготовки в місцевих класичних університетах з урахуванням їх специфіки не досліджується, що також викликає інтерес до вивчення таких явищ, як самосвідомість та позитивна самооцінка. концепції, особливо на початковому етапі оволодіння професією викладача в класичному університеті.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10590
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Markunin 2014 5.pdf1.09 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.