Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10552
Title: Стимуляція пізнавальних процесів психіки засобами онлайн-ігор
Other Titles: Stimulation of cognitive functions of psyche by means of online games
Authors: Ковальова, Олена
Keywords: cognitions
attention
brain
brain games
brain stimulation
imagination
intelligent
perceptions
memory
пам'ять
мислення
увага
уява
сприйняття
пізнавальні процеси
когнітивні функції
онлайн-ігри
стимуляція пізнавальних процесів
розробка онлайн-ігор
Issue Date: 2020
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Ковальова О. Стимуляція пізнавальних процесів психіки засобами онлайн-ігор / О. Ковальова // Наука і освітa: наук.-практ. журнал. – 2020. – № 4. – С. 66-76.
Abstract: The article presents the results of testing of the developed online-training of cognitive functions of the brain, which was implemented on a separately created game platform using a set of specially developed games. The proposed results reveal the theoretical justification of the cognitive functions, which are selected for training: memory, thinking, attention, imagination, perception. The characteristics of each cognitive function to be stimulated in the conditions of online games are highlighted. We described the algorithm for games evaluating according to certain cognitive functions and their characteristics. An analysis of the effectiveness of evaluation is given. The results of completing by players of game sessions balanced on the chosen cognitive functions are described. A comparison of the effectiveness of stimulation of different cognitive functions depending on the motivation and choice of players is presented. The aim of the study was to evaluate the effectiveness of online games in activation and stimulation of the cognitive functions of the human psyche. The research methods were based on our own developed algorithm for training success estimation, analysis of the results of online games, methods of mathematical statistics. The results of the study are presented on the basis of approbation of the developed training, conducted during two years. The analysis of the implementation of the training revealed the dependence of the effectiveness of stimulation of cognitive functions on the motivation and choice of the player. It is shown that when training on a balanced set of games, where all cognitive functions are present in equal shares, the effectiveness of training is not uniform and not balanced. It is investigated that the effectiveness of training depends on the quality of the game's effect on cognitive function. In order to take into account this quality of influence, all games were divided into two classes: actively shaping and passively stimulating. The distribution of games by classes was experimentally confirmed. A generalized analysis of the game sessions of all players for six months revealed cognitive functions which for the most players were better developed and more stimulated. У статті подано результати апробації розробленого онлайн-тренінгу стимуляції пізнавальних процесів, який апробовувався на окремо створеній платформі за допомогою комплексу спеціально створених ігор. У запропонованих результатах розкривається теоретичне обґрунтування відібраних для тренінгу пізнавальних процесів: пам'ять, мислення, увага, уява, сприйняття. Описано певні характеристики вказаних пізнавальних процесів, що підлягають стимуляції в умовах онлайн-ігрової діяльності. Створений алгоритм оцінки стимуляції ігор на визначені пізнавальні процеси. Розкриті результати проходження гравцями ігрових сесій з урахуванням можливостей стимуляції пізнавальних процесів. Подано порівняння ефективності стимуляції різних пізнавальних процесів в залежності від уподобань (потреб) вибору гравцями тих чи інших ігор. Метою дослідження виступала оцінка ефективності створених онлайн-ігор в стимуляції різних пізнавальних процесів людини. До методів дослідження входив як запропонований комплекс онлайн-ігор, так й оцінка стимуляції нами різних пізнавальних проявів при їх використанні, а також відповідні математично-статистичні процедури. Результати дослідження представлені на основі апробації запропонованого комплексу онлайн-ігор та їх стимуляції пізнавальних процесів на протязі двох років. Отримані результати дозволили виявити певну залежність ефективності стимуляції пізнавальних процесів від уподобань (потреб) вибору гравцями тих чи інших ігор. Показано, що при тренуванні за збалансованим набором ігор, де в рівних долях присутня стимуляція різних пізнавальних процесів, характеризується не рівномірною та не збалансованою. Встановлено, що ефективність стимуляції залежить від якості впливу ігри на пізнавальні процеси. Останнє дало можливість поділити всі ігри на два класи, тобто на активно та пасивно стимулюючі. Узагальнений аналіз ігрових сесій всіх гравців дозволив отримати попередні дані про те, що найбільшим стимуляціям підлягали такі пізнавальні процеси як сприйняття та увага, певною мірою пам’ять, уява та мислення.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10552
Appears in Collections:2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kovalova.pdf1.22 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.