Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10534
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKondratska, L. A.-
dc.date.accessioned2021-01-20T12:42:12Z-
dc.date.available2021-01-20T12:42:12Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationKondratska L. A. Pedagogy of piety: preparing future art teachers / L. A. Kondratska // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2014. – Ariel. Issue №5. – рр. 164-170.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10534-
dc.description.abstractThe ways of implementation of pedagogy of piety, in particular of substantive epistemic strategy of personal development of a future art teachers have been considered in the article. Characteristics of the epistemological status and methodological grounds for the future specialists’ cognition of the essence in the context of clear demarcation between philosophical and humanitarian discourses, clarifying the prospects and abilities of perfect (apocatastasive) responsibility of a cognitive person, analysing the theory of the essence interpretation and methodological application of modern interpretive strategies of artistic education. У статті розглянуто шляхи реалізації педагогіки благочестя, зокрема предметної епістемічної стратегії розвитку особистості майбутнього вчителя мистецтва. Характеристика гносеологічного статусу та методологічних підстав для пізнання сутністю майбутніх фахівців у контексті чіткого розмежування між філософським та гуманітарним дискурсами, з’ясування перспектив та можливостей досконалої (апокатастатичної) відповідальності когнітивної людини, аналіз теорії інтерпретація сутності та методологічне застосування сучасних інтерпретаційних стратегій художньої освіти.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherАріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectpedagogy of pietyuk
dc.subjectepistemic strategyuk
dc.subjectsoteriological discourseuk
dc.subjectview-point apperceptionuk
dc.subjectintuition of to-newsuk
dc.subjecttechnological modeluk
dc.subjectпедагогіка благочестяuk
dc.subjectепістемічна стратегіяuk
dc.subjectсотеріологічний дискурсuk
dc.subjectапперцепція точки зоруuk
dc.subjectінтуїція новинuk
dc.subjectтехнологічна модельuk
dc.titlePedagogy of piety: preparing future art teachersuk
dc.title.alternativeПедагогіка благочестя: підготовка майбутніх учителів мистецтваuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kondratska L. A. 2014 5.pdf1.49 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.