Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10512
Title: The theoretical model of music-performance self-control of piano students in interpreting music pieces
Other Titles: Теоретична модель музично-виконавського самоконтролю учнів фортепіано при інтерпретації музичних творів
Authors: Грінченко, Алла Миколаївна
Grinchenko, Alla Mykolaivna
Keywords: music and performance self-control
interpretation
structure
components
performance process
музика та виконавський самоконтроль
інтерпретація
структура
компоненти
процес виконання
Issue Date: 2014
Publisher: Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського
Citation: Hrinchenko A. M. The theoretical model of music-performance self-control of piano students in interpreting music pieces / A. M. Hrinchenko // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2014. – Ariel. Issue №5. – рр. 123-130.
Abstract: The article deals with the problem of music-performance self-control of the future music teacher. During the study have been defined the concepts of "artistic interpretation" and "music-performance self-control" as a conscious, process of concentration of musical ear, attention, will, regulation of motor apparatus at the accordance of the performance process to the set tasks of musical image artistic interpretation. Self-control as an individual personal and professional quality is able of influencing the level of musical training, which is the basis for the formation of the highest manifestation of musical potential - masterly performance. У статті розглядається проблема музично-виконавського самоконтролю майбутнього вчителя музики. В ході дослідження були визначені поняття "художня інтерпретація" та "музично-виконавський самоконтроль" як свідомий, процес концентрації музичного слуху, уваги, волі, регулювання рухового апарату відповідно до виконавського процесу до поставити завдання художньої інтерпретації музичного образу. Самоконтроль як індивідуальна особиста та професійна якість здатний впливати на рівень музичної підготовки, що є основою для формування найвищого прояву музичного потенціалу - майстерного виконання.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10512
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Grinchenko Alla Mykolaivna 2014 5.pdf1.65 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.