Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10488
Назва: The methodology for development of artistic and creative synaesthetic perception of younger school students on integrated lessons of musical art
Автори: Rakhmanova, Oksana
Ключові слова: methodology
integrated lesson of musical art
synesthesia
artistic and creative synaesthetic perception
integration
Дата публікації: 2017
Видавництво: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Бібліографічний опис: Rakhmanova O. The methodology for development of artistic and creative synaesthetic perception of younger school students on integrated lessons of musical art / O. Rakhmanova // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. - 2017. - Ariel. Issue №8. - C. 194-201.
Короткий огляд (реферат): The article deals with the actual methodology of artistic and creative synaesthetic perception based on the integration of color and music, fine and musical arts. The efficiency of the experimental methodology is confirmed with the results and the development of artistic and creative abilities of younger school students on integrated classes of musical art. The conclusion was made about the effect of this methodology on the development of figurative and associative thinking of school students, emotional sphere, promoting knowledge of the language and means of various types of arts, stimulation of creative self-expression of younger school students and their communication on the topic of art.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10488
Розташовується у зібраннях:2017

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Rakhmanova Oksana.pdf3.98 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.