Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10437
Title: Особливості формування іміджу суднових механіків за результатами компонентно– структурного аналізу професійної підготовки у морських ЗВО
Other Titles: Peculiarities of marine engineers’ image formation according to the results of component- structural analysis of vocational training in marine institutions of higher higher
Authors: Герганов, Леонід Дмитрович
Дімоглова, Ольга Володимирівна
Keywords: майбутній судновий механік
професійна підготовка
структурно-компонентний аналіз
професійний імідж
морський заклад освіти
Issue Date: 2020
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Герганов Л. Д. Особливості формування іміджу суднових механіків за результатами компонентно–структурного аналізу професійної підготовки у морських ЗВО / Л. Д. Герганов, О. В. Дімоглова // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky: наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2020. – № 4 (133). – С. 64-70.
Abstract: The structural components of the future marine engineers’ professional image have been identified in the article: motivation-targeted, content-oriented, reflective and communicative. Thus, under the motivation- target component, the authors describe professional motivation, satisfaction from material needs and a motive for personal image. In accordance with the requirements of the STCW Convention, at the operation level, the content-oriented component is indicated by sufficient future marine engineers’ competence in information technologies alongside their skills to use them. It has been determined that according to the communicative component, a bachelor-marine engineer with a high level of readiness for intercultural communication is more competitive in the labour market and has significant advantages as follows: can recognise and overcome barriers to intercultural communication; can anticipate and quickly resolve various conflict situations; can creatively use his / her knowledge in profession-related activities as well as ethical norms and rules of conduct with representatives of other cultures. It has been proved that in terms of forming the reflective component of the marine engineers` professional image, it is expedient to cover these components: sufficient theoretical baggage, which is formed by the future marine engineer within training and self-education; bringing practical skills of performing basic actions on ship equipment control to automatism; the ability to analyse actions, make decisions in dangerous and emergency situations, the ability to self-analyse their actions; the ability to draw conclusions based on the results of analysis and work experience, etc. The authors of the article pay attention to the urgency of the problem and the need to provide the educational process with scientific and methodological recommendations aimed at the formation of the professional image of marine engineers, which provides an integrated approach to solve the problem under focus, to involve academic staff and highly qualified specialists of seagoing vessels. У статті визначено структурні компоненти професійного іміджу майбутніх суднових механіків морського транспорту, а саме мотиваційно-цільовий, змістовий, рефлексивний та комунікативний. Тим самим, під мотиваційно-цільовим компонентом автори висвітлюють професійну вмотивованість, задоволення матеріальних потреб та мотив до особистісного іміджу. Під змістовим компонентом зазначено наявність достатньої професійної компетенції у майбутнього суднового механіка, згідно вимог Конвенції ПДНВ та володіння, на рівні експлуатації, сучасними інформаційними технологіями. Визначено, що згідно комунікативного компонента, бакалавр - судномеханік із високим рівнім сформованості готовності до міжкультурної комунікації більш конкуренто здатний на ринку праці та має значні переваги, а саме: може розпізнавати і долати бар’єри міжкультурного спілкування; випереджувати та швидко вирішувати різні конфліктні ситуації; творчо використовувати у професійній діяльності свої знання, а також етичні норми і правила поведінки з представниками інших культур. Доведено, щодо формування рефлексивного компонента професійного іміджу бакалавра судномеханіка, є сенс включити такі складники, як: достатній теоретичний багаж, який сформовано майбутнім судномеханіком у разі навчання та самоосвіти; доведення до автоматизму практичних навичок виконання елементарних дій з керування судновим обладнанням; здатність до аналізу дій, прийняття рішень у небезпечних та аварійних ситуаціях, здатність до самоаналізу своїх дій; уміння за результатами аналізу та досвіду доходити висновків та ін. Автори статті звертають увагу на актуальність проблеми та на необхідність забезпечення освітнього процесу науково-методичними рекомендаціями із формування професійного іміджу суднових механіків, що надає можливість підійти комплексно до вирішення проблеми, долучити до освітнього процесу професорсько-викладацький склад, висококваліфікованих фахівців судноплавних компаній та дієвих командний склад морських суден.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10437
Appears in Collections:2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gerganov.pdf290.75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.