Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10425
Назва: Активізація творчого потенціалу студентів філологічного факультету на заняттях із сучасної української мови
Інші назви: Activation of the students’ creative potential who are majoring in Philology in classes on the Modern Ukrainian language
Автори: Кучерява, Оксана Анатоліївна
Кучерявая, Оксана Анатольевна
Kucheryava, Oksana Anatoliіvna
Ключові слова: творча особистість
творче мислення
студенти філологічного факультету
сучасна українська мова
Дата публікації: 2020
Видавництво: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Бібліографічний опис: Кучерява О. А. Активізація творчого потенціалу студентів філологічного факультету на заняттях із сучасної української мови / О. А. Кучерява // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky: наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2020. – № 3 (132). – С. 166-172.
Короткий огляд (реферат): Creativity occupies one of the central places in the model of modern higher education institution graduate’s key competencies. The article aims to reveal the content of the problem related to the development of the students’ creative thinking who major in Philology; in particular, the paper deals with a number of tasks, it is going to: 1) characterise creativity as a professional competency; 2) highlight students' views on providing a creative atmosphere in the educational process at the Department of Foreign Languages; 3) offer a number of techniques to activate the creative potential of students in modern Ukrainian language classes. The methods like: theoretical (analysis of pedagogical and psychological literature) and empirical (questionnaires and interviews with students of the Philology Faculty) were used. The Quantitative analysis of the survey’s results conducted among the second and fourth year students majoring in 014 Secondary Education (Ukrainian Language and Literature) at Ushynsky University, showed the urgency of the problem and the need to use constructive approaches to teaching academic disciplines at the Philology Faculty. The author analyses the definitions of the concepts “creativity”, “creative personality” which are primarily distinguished by such features as openness to new ideas, their flexibility and originality, interest in the problem, activity, independence in judgments. Having checked the example of the discipline “Modern Ukrainian language” (the Section “Syntax of a complex sentence), some methods of stimulating students’ creative activity were illustrated: compiling intelligence maps to visualise theoretical material and analysis which present practical tasks; creative or figurative writing based on the use of non-traditional genres (poetic techniques “11 words”, senkan; “five sentences”; fairy tales, essays, sketches, miniatures, associative writing); solving creative problems that require the involvement of different ways of learning (nature, art, linguistic and cultural studies). As a result, the emphasis was put on the importance of providing cognitive motivation and creating appropriate conditions that would encourage students to creative activity and self-expression. Творчість посідає одне з центральних місць у моделі ключових компетентностей сучасного випускника вишу. У статті поставлено за мету розкрити зміст проблеми розвитку творчого мислення студентів філологічного факультету, зокрема вирішено низку завдань: 1) схарактеризовано творчість як професійну компетентність, 2) висвітлено погляди студентів щодо створення творчої атмосфери в освітньому процесі філологічного факультету, 3) запропоновано низку прийомів, спрямованих на активізацію творчого потенціалу студентів на заняттях із сучасної української мови. Для досягнення поставленої мети й завдань дослідження використано такі методи, як теоретичні (аналіз педагогічної і психологічної літератури) та емпіричні (анкетування і співбесіди зі студентами філологічного факультету). Кількісний аналіз результатів анкетування, проведеного з-поміж студентів другого і четвертого курсів спеціальності 014 Середня освіта (Українська мова і література) Університету Ушинського, засвідчив актуальність порушеної проблеми й необхідність використання конструктивних підходів до викладання академічних дисциплін на філологічному факультеті. Розглянуто визначення понять «творчість», «творча особистість», яку насамперед відрізняють такі риси, як відкритість до нових ідей, їх гнучкість та оригінальність, зацікавленість у проблемі, активність, самостійність у судженнях. Проілюстровано на прикладі навчальної дисципліни «Сучасна українська мова» розділ «Синтаксис складного речення» окремі методичні прийоми стимулювання творчої активності студентів: складання інтелект-карт для візуалізації теоретичного матеріалу й аналізу та презентації практичних завдань; креативне або образне письмо, що спирається на використання нетрадиційних жанрів (поетичні прийоми «11 слів», сенкан; «п'ять речень»; казки, есе, етюди, мініатюри, асоціативне письмо); розв'язання творчих задач, які вимагають залучення різних способів пізнання (природа, мистецтво, лінгвокультурологічні дослідження). У підсумку наголошено на важливості забезпечення пізнавальної мотивації і створення відповідних умов, які б спонукали студентів до творчої діяльності й самовираження.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10425
Розташовується у зібраннях:2020

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Kucheriava.pdf356.44 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.