Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10419
Title: Підготовка докторів філософії із соціальної роботи до викладацької діяльності (на прикладі Академії праці, соціальних відносин і туризму)
Other Titles: Preparation of PhD in Social Work for teaching (the case of the Academy of Labour, Social Relations and Tourism)
Authors: Пожидаєва, Оксана Володимирівна
Keywords: асистентська (педагогічна) практика
освітня програма підготовки докторів філософії
соціальна робота
компетентності викладача
методика викладання
Issue Date: 2020
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Пожидаєва О. В. Підготовка докторів філософії із соціальної роботи до викладацької діяльності (на прикладі Академії праці, соціальних відносин і туризму) / О. В. Пожидаєва // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky: наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2020. – № 3 (132). – С. 116-123.
Abstract: The modernization of legal regulations, adoption of standards for professional training of social workers, professional autonomy in the implementation of academic research actualize the necessity for seeking solutions to the problems of staffing the higher education institutions with scientific and pedagogical workers in the field of social work. This, in turn, requires analysis of experience in developing and implementing PhD programmes in social work that are intended to prepare doctoral students for teaching. The aim of the study was to analyze the experience of arranging the process of the PhD Programme in the specialty 231 "Social Work at the Academy of Labor, Social Relations and Tourism (Kyiv) with the focus on teaching skills development. The study objectives were to reveal the general provisions of the educational program; substantiate the content of the component of the educational program, which is focused on the formation of applicants for teaching competencies; describe the process and features of the formation of pedagogical competencies of future doctors of philosophy in the social work, namely professional knowledge, pedagogical skills of a University teacher. The research employed the method of analysis of normative documents, curriculum programs and assistant (pedagogical) practice, as well as the method of included observation was used. It was revealed that the educational program aims to train qualified scientists who are able to solve complex problems in the field of social work through research, based on a deep rethinking of existing and the creation of new holistic knowledge and / or innovative modification of professional practice. It is noted that an important educational component of the PhD program is the academic course "Innovative methods of teaching social work" and assistant (pedagogical) practice, the content of which is developed in accordance with international recommendations. The paper presents the purpose, program results, content, specified discipline and programs of assisting (pedagogical) practice. The peculiarities of implementation of these programs in the preparation of applicants are discussed. Оновлення нормативно-правового забезпечення, прийняття стандартів професійної підготовки соціальних працівників, професійної автономії у здійсненні наукових досліджень, актуалізує вирішення проблем забезпечення закладів вищої освіти науково-педагогічними працівниками в галузі «соціальна робота». Це, у свою чергу, потребує аналізу досвіду розробки та впровадження програми підготовки до викладацької діяльності здобувачів ступеня доктора філософії із соціальної роботи. Метою дослідження був аналіз досвіду організації процесу підготовки до викладацької діяльності аспірантів зі спеціальності 231 «Соціальна робота» в Академії праці, соціальних відносин і туризму (м. Київ). Завдання розвідки полягали в тому, щоб розкрити загальні положення освітньої програми; обґрунтувати зміст складника освітньої програми, що зорієнтована на формування у здобувачів компетентностей викладацької діяльності; описати процес та особливості формування у майбутніх докторів філософії із соціальної роботи педагогічних компетентностей, а саме професійних знань, педагогічної майстерності викладача закладу вищої освіти. Для дослідження використано метод аналізу нормативних документів, програм навчального курсу та асистентської (педагогічної) практики, а також метод включеного спостереження. Визначено, що освітня програма спрямована на підготовку кваліфікованих науковців, які здатні розв’язувати комплексні проблеми в галузі соціальної роботи за допомогою наукових досліджень, на основі глибокого переосмислення наявних і створення нових цілісних знань та/або інноваційної модифікації професійної практики. Вона складається із двох компонентів – науково-дослідної роботи та освітнього складника. Важливим компонентом освітнього складника програми підготовки здобувачів до викладацької діяльності є навчальний курс «Інноваційні методи викладання соціальної роботи» та асистентська (педагогічна) практика, змістове наповнення яких розроблено відповідно до міжнародних рекомендацій. Обґрунтовано мету, програмні результати, зміст, зазначеної навчальної дисципліни та програми асистентської (педагогічної) практики. Представлено особливості запровадження зазначених програм у підготовці здобувачів.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10419
Appears in Collections:2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pozhydaieva.pdf299.19 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.