Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10418
Назва: Емоційний інтелект дітей із сімей трудових мігрантів: середовищний підхід
Інші назви: Emotional intelligence of the children born in the families of migrant workers: the environment-based approach
Автори: Данильчук, Лариса Олексіївна
Ключові слова: емоційний інтелект
середовищний підхід
сім’я
діти із сімей трудових мігрантів
Дата публікації: 2020
Видавництво: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Бібліографічний опис: Данильчук Л. О. Емоційний інтелект дітей із сімей трудових мігрантів: середовищний підхід / Л. О. Данильчук // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky: наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2020. – № 3 (132). – С. 106-115.
Короткий огляд (реферат): The article presents the results of the study devoted to the issues of emotional intelligence of the children born in the families of migrant workers. The theoretical analysis has been carried out on the basis of domestic and foreign source and scientific bases within the outlined problem. It is noted that the problems related to the families of migrant workers and their children need to be solved at the international, national, regulatory, scientific and methodological levels. The theoretical foundation of understanding the emotional intelligence under focus has been substantiated taking into account the generalising considerations of scientists who have studied the conceptual and semantic content of the concept. It is noted that emotional intelligence is a necessary component of successful socialisation of any personality. The meaning of the term «children born in the families of migrant workers» has been considered, which made it possible to approve that there is no legal status for “the children born in the families of migrant workers” in Ukraine. It is revealed that the concept “the child of migrant workers / the child who was born in the family of migrant workers” is often identified with the concept “social orphanhood”. It is noted that such identification is incorrect; a child can be considered a social orphan only if his / her parents are deliberately removed from parental responsibilities. From the standpoint of the environment-based approach, the living environments of the children who were born in migrant families are segmented, which are basic for the formation of children’s emotional intelligence: family environment; social surrounding environment; general secondary education institution environment; peer environment; the Internet and social networks environment. У статті презентовано результати дослідження проблеми емоційного інтелекту дітей із сімей трудових мігрантів. Теоретичний аналіз здійснено на підставі вітчизняної і зарубіжної джерельної та наукової бази з окресленої проблеми. Зазначено, що проблеми пов’язані із сім’ями трудових мігрантів та їхніми дітьми потребують вирішення на міжнародному, загальнодержавному, нормативно-правовому, науково-методичному рівнях. Теоретичні засади розуміння емоційного інтелекту обґрунтовано з урахуванням узагальнюючих міркувань вчених, які досліджували концептуально-змістове наповнення поняття. Зазначено, що емоційний інтелект є необхідним складником успішної соціалізації особистості. Розглянуто зміст поняття «діти із сімей трудових мігрантів», що дало можливість стверджувати: правового статусу «дитина трудових мігрантів/із сім’ї трудових мігрантів» в Україні немає. Встановлено: концепт «дитина трудових мігрантів/із сім’ї трудових мігрантів» почасти ототожнюють із поняттям «соціальне сирітство». Зауважимо, що таке ототожнення є некоректним; соціальною сиротою дитина може вважатися тільки у випадку свідомого усунення батьків від виконання батьківських обов’язків. Із позицій середовищного підходу, сегментовано середовища перебування дітей із сімей трудових мігрантів, які є базовими для формування емоційного інтелекту: середовище-сім’я; середовище-соціальне оточення; середовище-ЗЗСО (заклад загальної середньої освіти); середовище-однолітки; середовище-інтернет та соціальні мережі.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10418
Розташовується у зібраннях:2020

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Danylchuk.pdf300.69 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.