Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10417
Title: Теоретико-методологічні аспекти формування художнього смаку майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі навчання естрадного співу
Other Titles: Theoretical and methodological aspects of the development of the future Music teachers’ artistic taste in the process of teaching pop singing
Authors: Маргіна (Мамикіна), Олена Адольфівна
Mamykina, Olena
Мамыкина, Елена Адольфовна
Keywords: художній смак
педагогічні принципи
художній смак майбутніх учителів музичного мистецтва
фахова підготовка майбутніх учителів музичного мистецтва
навчання естрадного співу
аксіологічний підхід
студентоцентрований підхід
холістичний підхід
Issue Date: 2020
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Мамикіна О. А. Теоретико-методологічні аспекти формування художнього смаку майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі навчання естрадного співу / О. А. Мамикіна // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky: наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2020. – № 3 (132). – С. 98-105.
Abstract: The article is devoted to the scientific development of the problem related to the development of an artistic taste of the future teachers specialised in Musical Art. The purpose of the article is to theoretically and methodologically substantiate the development process of an artistic taste of the future teachers specialised in Musical Art in the process of teaching pop singing. The purpose is realised through the implementation of relevant tasks using the methods of theoretical research: analysis, synthesis, deduction, induction, generalisation and extrapolation. The article considers the category "artistic taste" as a person's ability developed by social practice to evaluate aesthetic phenomena, to distinguish beautiful things from ugly ones. The artistic taste of the future teachers of Musical Art is defined as an individual, socially conditioned system of evaluation of phenomena reflected in works of art, aimed at widening the worldview of an individual. The component structure of the artistic taste of the future teachers specialised in Musical Art consists of four components: personal-motivational, sensory-perceptual, intellectual-interpretive and reflexive-projective. Professional training of the future Music teachers is considered as a platform for the formation of their artistic taste. We find the specifics of training future professionals in pop singing particularly important in the context of the study. The pop variety of vocal music is recognised as the one that provides for effective pedagogical influence; in particular, it is aimed at forming the artistic taste of the younger generation, based on the needs, interests and perception level of most students. A set of scientific approaches is considered as a methodological basis for the formation of the future Music teachers’ artistic taste in the process of teaching them pop singing: axiological, student-centred and holistic approaches. The study also presents pedagogical principles, the implementation of which ensures the formation of the future Music teachers’ artistic taste in the process of teaching them pop singing. Стаття присвячується науковій розробці проблеми формування художнього самку майбутніх учителів музичного мистецтва. У якості мети статті визначено теоретико-методологічне обґрунтування процесу формування художнього смаку майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі навчання естрадного співу. Мета реалізується через виконання відповідних завдань за допомогою методів теоретичного дослідження: аналізу, синтезу, дедукції, індукції, узагальнення та екстраполяції. У статті розглядається категорія «художній смак» як вироблена суспільною практикою здатність особистості оцінювати естетичні явища, відрізняти прекрасне від потворного. Художній смак майбутніх учителів музичного мистецтва визначається як індивідуальна, зумовлена соціумом система оцінки явищ, відображених у творах мистецтва, покликана розширювати світобачення особистості. Компонентна структура художнього смаку майбутніх учителів музичного мистецтва складається з чотирьох компонентів: особистісно- мотиваційного, чуттєво-перцептивного, інтелектуально-інтерпретаційного та рефлексивно- проєктивного. Фахова підготовка майбутніх учителів музичного мистецтва розглядається як платформа для формування художнього смаку майбутніх учителів музичного мистецтва. Особливого значення в контексті дослідження набуває специфіка навчання майбутніх фахівців естрадного співу. Естрадна форма вокального музикування розглядається як така, що уможливлює здійснення ефективного педагогічного впливу, зокрема спрямованого на формування художнього смаку підростаючого покоління, на основі потреб, інтересів і рівня сприймання більшості здобувачів. У якості методологічної бази формування художнього смаку майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі навчання естрадного співу розглядається комплекс наукових підходів: аксіологічного, студентоцентрованого та холістичного. Також у дослідженні представлено педагогічні принципи, реалізація яких забезпечує формування художнього смаку майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі навчання естрадного співу.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10417
Appears in Collections:2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mamykina.pdf313.43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.