Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10415
Назва: Трансформація освіти в умовах розвитку цифрового суспільства: європейський досвід та перспективи для України
Інші назви: Transformation of education under conditions of digital society development: European experience and prospects for Ukraine
Автори: Струтинська, Оксана Віталіївна
Ключові слова: цифрова трансформація
цифрове суспільство
цифровізація освіти
цифрова трансформація освіти
Дата публікації: 2020
Видавництво: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Бібліографічний опис: Струтинська О. В. Трансформація освіти в умовах розвитку цифрового суспільства: європейський досвід та перспективи для України / О. В. Струтинська // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky: наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2020. – № 3 (132). – С. 71-88.
Короткий огляд (реферат): The paper deals with analysis, generalisation and systematisation of the European experience in the field of digital transformation of education. Nowadays, when a digital society is being built, digital transformation is becoming the basis for the world economic development. This leads to a rapid change in the professions being in demand in the employment market and, consequently, the professional requirements for the qualification framework, competences in particular. Thus, educational activities require updating the content and methods of teaching, finding innovative forms of learning, expanding the access to educational resources, implementing learning opportunities without restrictions on the bases of space and time, introducing new approaches to the organisation of educational services in general. The purpose of this study is to analyse and systematise the European experience in the field of the digital transformation of education, outlining some ways to use it for transforming the education in Ukraine. The main research methods used are as follows: a systematic analysis of regulatory, scientific, and methodological sources on the digital transformation of education in European countries, the study of the methodological tools to support teachers in the development of a digital society. For the digital transformation of education, it is necessary to take a number of important steps which include: the development of normative initiatives by the state to ensure the regulatory framework enabling the transformation of education; the modernisation of educational systems, the updating of the content of school and university education; training and retraining of teachers, taking into consideration the increasing proficiency level of their digital skills and competences. The paper presents in detail how these steps are implemented in the EU. Based on the analysed sources, we can come to these conclusions: in Europe, the conditions facilitating an increase in pedagogues’ proficiency in terms of digital competences have been created; the tools aimed at supporting their activities have been developed, which contributes to the digital transformation of education in general. Ukraine has also recognised the digital transformation as a priority policy for the development of the digital economy and the emergence of a digital society as a whole. To ensure a quality educational process, the modern education system of Ukraine needs changes. The digitalisation of all levels of education, and, in the future, their digital transformation appear to be important steps in this respect. Стаття присвячена аналізу, узагальненню та систематизації європейського досвіду в галузі цифрової трансформації освіти. На сучасному етапі формування цифрового суспільства цифрова трансформація стає основою світового економічного розвитку. Це призводить до швидкої зміни затребуваних на ринку праці професій і, відповідно, професійних вимог до компетентностей фахівців. Таким чином, освітня діяльність потребує оновлення змісту та методів навчання, пошуку інноваційних форм навчання, розширення доступу до навчальних ресурсів, реалізації можливостей навчання без обмежень за просторовою та часовою ознаками, впровадження нових підходів до організації надання освітніх послуг у цілому. Метою дослідження є аналіз та систематизація європейського досвіду в галузі цифрової трансформації освіти, окреслення шляхів його використання для трансформації освіти в Україні. Основними методами дослідження є системний аналіз нормативних, наукових та методичних джерел з питань цифрової трансформації освіти в європейських країнах, вивчення інструментів для підтримки педагогічних кадрів в умовах розвитку цифрового суспільства. Для цифрової трансформації освіти необхідно здійснити ряд важливих кроків, до яких належать: розробка законодавчих ініціатив з боку держави для забезпечення нормативного підґрунтя трансформації освіти; модернізація освітніх систем, оновлення змісту навчання шкільної та університетської освіти; підготовка і перепідготовка педагогічних кадрів, в тому числі, підвищення рівня сформованості їхніх цифрових навичок і компетентностей. У статті детально розглянуто, як ці кроки реалізуються у країнах ЄС. На основі проаналізованих джерел можна дійти висновків, що в Європі створено умови для підвищення рівня сформованості цифрових компетентностей освітян; розроблено інструменти для підтримки їхньої діяльності, що сприяє цифровій трансформації освіти в цілому. Україна також визначила цифрову трансформацію як пріоритетну політику для розвитку цифрової економіки та становлення цифрового суспільства в цілому. Для забезпечення якісного освітнього процесу сучасна система освіти України потребує змін. Важливими кроками для цього є цифровізація всіх ланок освіти, а в подальшому їх цифрова трансформація.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10415
Розташовується у зібраннях:2020

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Strutynska.pdf417.01 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.