Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10408
Title: Педагогічна культура батьків: виклики та шляхи формування
Other Titles: Pedagogical culture of parents: challenges and ways of formation
Authors: Воронова, Світлана Віталіївна
Keywords: педагогічна культура
педагогіка партнерства
батьки
керівник закладу загальної середньої освіти
теорія поколінь
Issue Date: 2020
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Воронова С. В. Педагогічна культура батьків: виклики та шляхи формування / С. В. Воронова // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky: наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2020. – № 3 (132). – С. 17-23.
Abstract: The article considers the formation of parents’ pedagogical culture as an important factor in the development of general secondary education which ensures the quality of educational services. The analysis of the scientific and pedagogical literature, researches of the UNICEF and the National Children’s Hotline shows that the issue of forming parents’ pedagogical culture gains ground. According to the theory of generations, participants of the educational process belong to different age groups and there is a need to clarify the issue concerning how to establish their joint interaction to ensure the quality of education. Under such conditions, child’s parents must be pedagogically literate, be able to organise and implement effective family education, joint activities together with an educational institution to create an atmosphere of trust and mutual respect, where there is no violence or discrimination. The educational resource for parents is directly dependent on the level of their pedagogical culture formation as one of the components of their family life. У статті розглянуто питання формування педагогічної культури батьків як важливого чинника розвитку закладу загальної середньої освіти та забезпечення якості надання освітніх послуг. Аналіз наукової, науково-педагогічної літератури, досліджень ЮНІСЕФ та Національної дитячої «гарячої» лінії свідчить про те, що проблема формування педагогічної культури батьків є актуальною. За теорією поколінь, учасники освітнього процесу належать до різних вікових рівнів і виникає потреба у з’ясуванні, яким чином налагодити їхню спільну взаємодію, щоб забезпечити якість освіти. В таких умовах батьки дитини мають бути педагогічно грамотними, здатними до організації та здійснення ефективного сімейного виховання, спільної діяльності із закладом освіти задля створення атмосфери довіри і взаємоповаги, де немає насильства та дискримінації. Виховний ресурс батьків залежить від рівня сформованості їхньої педагогічної культури як одного із складників сімейного устрою життя. Під педагогічною культурою батьків розуміємо систему педагогічних знань, педагогічну та психологічну компетентності, які спрямовані на виховання і розвиток дитини. Складниками педагогічної культури батьків можна вважати моральну, комунікативну, дидактичну, фізичну, естетичну, екологічну та культуру мислення, мовлення, праці, рухів. Формування педагогічної культури батьків може здійснюватися за мотиваційним, змістовим та конструктивним складниками і спрямоване на усвідомлення батьками потреби в педагогічних знаннях, готовності проявляти активність у навчанні та вихованні дитини. У процесі формування педагогічної культури батьків педагог має постійно удосконалювати вміння позитивного педагогічного спілкування, обґрунтованість педагогічної позиції батьків, упроваджувати активні форми їхнього навчання, використовувати принципи педагогіки партнерства та роботи в команді.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10408
Appears in Collections:2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Voronova.pdf291.44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.