Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10337
Title: Вплив виборчих систем на ґендерне представництво в законодавчих органах: приклад України
Other Titles: Impact of electoral systems on gender representation in legislative bodies: the example of Ukraine
Authors: Левченко, Юлія Володимирівна
Keywords: виборчі системи
вибори
ґендерні квоти
ґендерне представництво
ґендерний підхід
Issue Date: 2020
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Левченко Ю. В. Вплив виборчих систем на ґендерне представництво в законодавчих органах: приклад України / Ю. В. Левченко // Політикус : наук. журнал. – 2020. – № 4. – С. 35–41.
Abstract: The article analyses the election legislation of Ukraine on gender equality and electoral systems, as well as the introduction of gender quotas during election campaigns. In formulating the concept of the described study, it was decided to be guided by the opinion of leading researchers that there is no ideal democratic procedure for holding elections. It is well known that when choosing an electoral system, the ratio of priorities plays a decisive role: if the main goal is to form a stable and effective government, then the majority system is preferred; if the emphasis is on adequate representation in parliament of the interests of different groups of the population – then proportional. It was decided to take a closer look at the two most common types of electoral systems and to find out which one is more conducive to promoting gender representation in government, which became the aim and objectives of the study. Research methods used: comparative analysis, analysis of statistical materials and study of documents, systematization and modeling. The peculiarities of the influence of electoral systems on gender representation in power, on the formation of the deputies of the Verkhovna Rada of Ukraine and local self-government bodies were considered. It has been established that the use of gender electoral quotas can promote the balanced participation of women and men in electoral processes. It was found that for the elections of people’s deputies of Ukraine, city, regional, district, district councils in cities there is a need to introduce a proportional electoral system with open lists and gender quotas of up to 40 percent. It is better to leave settlement and village councils with a majority electoral system. It was found that there is a need to impose legislative sanctions on political parties for non-compliance with gender quotas in the lists of candidates for councils of all levels, in particular, if the party list does not meet quotas, the CEC should refuse to register such a list. It is recommended to pay attention that when making changes to already registered party lists during election campaigns, it is expedient to envisage a norm on replacement of a candidate who was excluded from the lists by a representative of her sex. У статті проаналізовано виборче законодавство України щодо ґендерної рівності та виборчих систем, а також запровадження ґендерних квот під час проведення виборчих кампаній. Формулюючи концепцію описаного дослідження, було вирішено керуватися судженням провідних дослідників про те, що ідеальної демократичної процедури проведення виборів не існує. Загальновідомо, що при виборі виборчої системи вирішальну роль відіграє співвідношення пріоритетів: якщо головною метою є формування стабільного ефективного уряду, то перевага віддається мажоритарній системі; якщо ж робиться акцент на адекватному представництві в парламенті інтересів різних груп населення – то пропорційній. Було вирішено докладніше розглянути два найпоширеніші типи виборчих систем та з’ясувати яка з них є сприятливішою для просування ґендерного представництва у владі, що стало метою та завданнями дослідження. Методи дослідження, що було застосовано: порівняльний аналіз, аналіз статистичних матеріалів та вивчення документів, систематизація та моделювання. Було розглянуто особливості впливу виборчих систем на ґендерне представництво у владі, на формування депутатського складу Верховної Ради України та органів місцевого самоврядування. Встановлено, що використання ґендерних виборчих квот може сприяти збалансованій участі жінок і чоловіків у виборчих процесах. З’ясовано, що для виборів народних депутатів України, міських, обласних, районних, районних у містах рад є необхідність запровадження пропорційної виборчої системи з відкритими списками і ґендерними квотами до 40 відсотків. Селищні і сільські ради доцільніше залишити з мажоритарною виборчою системою. Виявлено, що існує потреба в запровадженні законодавчих санкцій до політичних партій за недотримання ґендерних квот у списках кандидатів у депутати рад всіх рівнів, зокрем, якщо в партійному списку не дотримано квот, то ЦВК (ОВК) своїм рішенням повинна відмовити в реєстрації такого списку. Рекомендовано звернути увагу, що під час внесення змін до вже зареєстрованих партійних списків під час проведення виборчих кампаній доцільно передбачити норму щодо заміщення кандидатки, яку виключили зі списків, представницею її статі.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10337
Appears in Collections:2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Levchenko.pdf206.65 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.