Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10229
Title: Teaching english-language economics discourse at ukrainian tertiary schools
Other Titles: Викладання англомовної економічної дискурси в українських вищих школах
Authors: Bodnar, Svitlana Viktorivnа
Боднар, Світлана Вікторівна
Keywords: economics discourse
teaching English economics discourse
interactive techniques
students majoring in economics and business
економічний дискурс
викладання англомовного економічного дискурсу
інтерактивні техніки
студенти спеціальності економіка та бізнес
Issue Date: 2015
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Bodnar S.V. Teaching english-language economics discourse at ukrainian tertiary schools / S.V. Bondar // Modern tendencies in the pedagogical science of ukraine and israel: the way to integration Ariel. Issue №6. - С.35-42.
Abstract: The article deals with the problem of teaching oral English language economics discourse to future managers. The notions “discourse”, “economics discourse” “discourse competence” have been under study. The linguistic and sociocultural peculiarities of oral English language economics discourse have been singled out. The system of work on teaching oral English language economics discourse oriented at communicative-discourse skills development in future managers has been offered. The following interactive techniques: role playing, case studies, professional presentations, project work which were introduced into the process of teaching with the purpose of effective students’ economics discourse competence development have been presented in the article. У статті розглядається проблема викладання усної англійської мови економічний дискурс до майбутніх менеджерів. Поняття «дискурс», «економіка дискурс ”“ дискурсна компетентність ”вивчалася. Мовна та соціокультурні особливості усного дискурсу економіки англійської мови виділено. Система роботи з викладання усного англійського мовного економічного дискурсу орієнтована на розвиток комунікативно-дискурсних навичок у майбутніх менеджерів пропонується. Наступні інтерактивні прийоми: рольові ігри, тематичні дослідження, професійні презентації, проектні роботи, які були введені в процес викладання з метою ефективного розвитку компетентності студентів з економічного дискурсу представлені в статті
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10229
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bodnar 2015.pdf611.01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.