Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10221
Title: Artistic and imaginative perception of choreography as a professional quality of future choreography teacher
Other Titles: Художньо-образне сприйняття хореографії як професійної якості майбутнього вчителя хореографії
Authors: Batiuk, Zorina Stepanivna
Батюк, Зорина Степанівна
Batiuk, Nataliya Orestivna
Батюк, Наталія Орестівна
Keywords: musical and choreographic image
perception features
syncretism
музично-хореографічний образ
особливості сприйняття
синкретизм
Issue Date: 2015
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Batiuk Z.S. Artistic and imaginative perception of choreography as a professional quality of future choreography teacher / Z.S. Batiuk, N.O. Batiuk // Modern tendencies in the pedagogical science of ukraine and israel: the way to integration . Ariel. Issue №6.- С. 20-24.
Abstract: The article focuses on the features of artistic and imaginative perception of the choreographer and the role the process of realizing the artistic image for specialist’s professional growth plays. Music and choreography of artistic and imaginative perception is a complex multilevel process determined not only by piece of music and dance plastic, but also the spiritual world of a performer, his experience, level of development, psychological characteristics. Any educational process consists of three equally important components: intellectual, physical and spiritual. The trouble of our educational system is that almost always proportional content of these components is violated. У статті зосереджено увагу на особливостях художньо-образного сприйняття балетмейстер і роль процесу реалізації художнього образу для професійний ріст спеціаліста. Музика та хореографія художнього та образне сприйняття - це складний багаторівневий процес, що визначається не тільки частиною музика та танцювальна пластика, а також духовний світ виконавця, його досвід, рівень розвитку, психологічні характеристики. Будь-який навчальний процес складається з три однаково важливі компоненти: інтелектуальна, фізична та духовна. Біда Росії наша освітня система полягає в тому, що майже завжди пропорційний вміст цих компонентів порушується.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10221
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Batiuk 2015.pdf226.16 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.