Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10041
Title: Деякі методичні аспекти розвитку емоційності майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі виконавської діяльності
Other Titles: Some methodical aspects of development of emotionality of prospective teachers of music art in the process of performing training
Некоторые аспекты развития эмоциональности будущих учителей музыкального искусства в процессе исполнительской деятельности
Authors: Ашихміна, Наталія Віталіївна
Ashykhmina, Nataliia Vitaliivna
Ашихмина, Наталья Витальевна
Keywords: емоції
емоційність
розвиток
майбутні вчителі музичного мистецтва
художньо-виконавська складова фахової підготовки
метод емоційного «зараження»
метод образного «наведення»
методи рухового моделювання
emotion
emotionality
development
prospective teachers of music art
artistic and performing component of training of specialists
method of emotional «infection»
method of imaginal «guidance»
methods of motor modeling
эмоции
эмоциональность
развитие
будущие учителя музыкального искусства
художественно-исполнительская составляющая специальной подготовки
метод эмоционального «заражения»
метод образного «наведення»
методы двигательного моделирования
Issue Date: 2019
Publisher: Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Citation: Ашихміна Н.В. Деякі методичні аспекти розвитку емоційності майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі виконавської діяльності // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5: Педагогічні науки: Реалії та перспективи. – 2019. – №72. – Т.1. – С.36-41.
Abstract: Розглянуто проблема розвитку емоційності майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі виконавської діяльності. Наголошено, що здатність до емоційного сприйняття музики займає особливе місце серед професійних якостей, необхідних для успішної роботи вчителю музичного мистецтва, так як для того, щоб залучити учнів до проявів емоційного ставлення до музики і реакцій на зміни характеру, настроїв музичних творів, учитель повинен сам у достатній мірі володіти цими властивостями. Уточнено, що емоційністю є властивість майбутнього вчителя музичного мистецтва, яка віддзеркалює рівень здатності до усвідомленого сприйняття музичного твору, активізації художньої уяви і самовираження, зокрема в процесі виконавської діяльності – під час навчання співу, хорового диригування, а також гри на музичних інструментах. Розвитку емоційності майбутніх фахівців в процесі виконавської діяльності сприятиме використання: методу емоційного «зараження» завдяки створенню викладачами на заняттях з музично-інструментальної, вокальної або диригентськохорової підготовки ситуацій «особистісно-емоційного піднесення» здобувачів вищої освіти, а також ситуацій зацікавленості через залучення майбутніх учителів музичного мистецтва до визначення «художньої інтриги» в художньо-образному змісті музичного твору тощо; методу образного «наведення», який допоможе майбутнім фахівцям у ході евристичної бесіди здійснити художньо-аналітичне, інтелектуальне «занурення» в образний зміст музичних засобів виразності. Аналіз заявленої проблеми дозволяє припустити, що розвитку емоційності сприяє активізація рухово-експресивного компонента досліджуваного феномена, що може бути здійснено на практиці за допомогою використання диригентських жестів і методів рухового моделювання. Всі диригентські рухи обов’язково повинні мати характер виразних дій як особливого різновиду рухово-експресивного прояву емоційного стану, що зумовить зворотний позитивний уплив на суб’єктивне емоційне переживання майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі виконавської діяльності. The article reveals a problem of development of emotionality of prospective teachers of music art in the process of performing training. Focused attention that the ability to emotionally perceive music has a special place among the professional qualities that are necessary for a successful work for a teacher of music art. The author clarified, that the emotionality is the property of prospective teachers of music art, which reflects the level of ability for conscious perception of a musical work, enhance imagination and artistic expression, particularly in the performing process. The development of emotionality and the formation of a stable emotional position of the student of higher art and pedagogical university is an important condition for improving him as a person and professional, whose activity is connected with the study and performance of musical works. The performing training of prospective teachers of music art is a stimulant for the development of emotionality and an indicator of their creative potential. The using of the method of emotional «infection», the method of imaginal «guidance» and methods of motor modeling will contribute to the development of emotionality of future specialists during the performing training. The method of emotional «infection» is aimed at creating by teachers of situations of «personal and emotional uplift» for students in the lessons of musical and instrumental, vocal, conductor and choral training, and situations of interest through involvement in the definition of «artistic intrigue» in the artistic and figurative content of the musical work. The using of the method of imaginal «guidance» will help prospective teachers of music art in the course of the heuristic conversation to make artistic and analytical, intellectual «immersion» in the figurative content of musical means of expression. Analysis of this problem allows to state that the development of emotionality is facilitated by the activation of the motor and expressive component, which can be done in practice by sing a conductor gestures and methods of motor modeling. It is important to keep in mind the important condition: all conductor movements must necessarily have the character of expressive actions as a special kind of motor and expressive expression of emotional state. Only in this case they will cause a backward positive impact on the subjective emotional experience during performing music works. Рассмотрена проблема развития эмоциональности будущих учителей музыкального искусства в процессе исполнительской деятельности. Отмечено, что способность к эмоциональному восприятию музыки занимает особое место среди профессиональных качеств, необходимых для успешной работы учителю музыкального искусства, так как для того, чтобы привлечь учащихся к проявлений эмоционального отношения к музыке и реакций на изменения характера, настроений музыкальных произведений, учитель должен сам в достаточной мере владеть этими свойствами. Уточнено, что эмоциональностью является свойство будущего учителя музыкального искусства, которое отражает уровень способности к осознанному восприятию музыкального произведения, активизации художественного воображения и самовыражения, в частности, в процессе исполнительской деятельности - во время обучения пению, хоровому дирижированию, а также игре на музыкальных инструментах. Развитию эмоциональности будущих специалистов в процессе исполнительской деятельности будет способствовать использование: метода эмоционального «заражения» благодаря созданию преподавателями на занятиях по музыкально-инструментальной, вокальной или дирижерско-хоровой подготовке ситуаций «личностно-эмоционального подъема», а также ситуаций заинтересованности через привлечение будущих учителей музыкального искусства к определению «художественной интриги» в художественно-образном смысле музыкального произведения; метода образного «наведения», который поможет будущим специалистам в ходе эвристической беседы осуществить художественно-аналитическое, интеллектуальное «погружение» в образное содержание музыкальных средств выразительности. Анализ заявленной проблемы позволяет предположить, что развитию эмоциональности способствует активизация двигательно-экспрессивного компонента исследуемого феномена, что может быть осуществлено на практике посредством использования дирижерских жестов и методов двигательного моделирования. Все дирижёрские движения обязательно должны иметь характер выразительных действий как особой разновидности двигательно-экспрессивного проявления эмоционального состояния.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10041
Appears in Collections:Кафедра диригентсько – хорової підготовки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ashykhmina N.pdf304.4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.