Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7108
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСергеєва, Алла Володимирівна-
dc.contributor.authorСергеева, Алла Владимировна-
dc.contributor.authorSergeeva, Alla Vladimirovna-
dc.date.accessioned2020-03-26T10:12:41Z-
dc.date.available2020-03-26T10:12:41Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationСергеева А. В. Особенности трансформации интегральной идентичности личности в процессе учебно-тренинговых занятий / А. В. Сергеева // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2013. – № 7. – С. 265-269.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7108-
dc.description.abstractСтаття є теоретичним і емпіричним дослідженням трансформації інтегральної ідентичності особистості майбутніх психологів. У роботі концептуалізовано поняття «трансформація ідентичності особистості», описані та систематизовані принципи розробки навчально-тренінгових занять, спрямованих на розвиток та трансформацію компонентів інтегральної ідентичності майбутніх психологів. Проведено емпіричне дослідження трансформаційних аспектів інтегральної ідентичності в контексті професійного становлення психолога. The term "transformation of identity" is rather new and it means conversion, restructuring of identity under the influence of external and internal factors. So, this term refers to the rapid change and design of the identificational structures under the influence of psychological and social factors, including instability and indetermination of a social order, social and cultural changes, professional activity and crisis of identity. In other words transformation is becoming of personality’s identity in the process of change (self-construction) of identificational structures, which are characterized by certain stages and certain conditions of socialization. В статье рассматриваются особенности трансформации компонентов интегральной идентичности будущих психологов, происходящие в процессе учебно-тренинговых занятий. В статье представлено теоретическое обоснование понятия «трансформация идентичности личности» и описаны основные требования, позволившие разработать учебно-тренинговые занятия, направленные на развитие компонентов интегральной идентичности будущих психологов, а также даны результаты эмпирического исследования.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectинтегральная идентичность личностиuk
dc.subjectтрансформация идентичностиuk
dc.subjectвиды трансформацииuk
dc.subjectучебно-тренинговые занятияuk
dc.titleОсобенности трансформации интегральной идентичности личности в процессе учебно-тренинговых занятийuk
dc.title.alternativeTransformation peculiarities of personality’s integral identity in the process of the training classesuk
dc.title.alternativeОсобливості трансформації інтегральної ідентичності особистості у процесі навчально-тренінгових занятьuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2013

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sergeyeva Tr.pdf551.04 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.