Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6871
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДишель, Олексій Вадимович-
dc.contributor.authorДышель, Алексей Вадимович-
dc.contributor.authorDyshel, Oleksiy-
dc.date.accessioned2020-03-05T11:45:58Z-
dc.date.available2020-03-05T11:45:58Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationДишель О. В. Освоєння ударних видів єдиноборств як спосіб рекреації підлітків / О. В. Дишель // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 12. – С. 114-118.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6871-
dc.description.abstractThe article contains the information about the mastering of martial arts as a way teenagers’ recreation. It is found out that adolescents get rid of fears through the study of martial arts. It is also determined that this kind of sports forms their personal qualities, such as strength, self-confidence etc. Anatomical, physiological and psychological characteristics of adolescence are considered from the point of view of mastering martial arts. Some schemes of studying martial arts are developed by the author. Principles, rules and stages of the process are also formulated in the article. Besides, the author describes a special method, which helps adolescents to master this kind of sports, which is called shock-fighting therapy. This is the basis of recreation of adolescents. The period of junior adolescence covers the age from 11 to 15 years. This age is associated with some physiological, anatomical and psychological changes, because children’s bodies and minds change. У статті запропонована організація рекреаційного процесу підлітків за допомогою вивчення ударних видів єдиноборств. Відмічено, що вивчення ударних видів єдиноборств сприяє позбавленню тривожності та страхів у підлітків, формує такі особистісні якості, як активність, рішучість, впевненість. Розглянуто анатомо-фізіологічні та психологічні особливості підліткового віку у світлі вивчення ударних видів єдиноборств. Розроблено схему вивчення ударних видів єдиноборств і сформульовано принципи, правила та етапи даного процесу. Все це об’єднано у метод: ударно-бойову терапію, що є основою рекреації підлітків.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectmartial artsuk
dc.subjectcombat strike-therapyuk
dc.subjectadolescenceuk
dc.subjectrecreationuk
dc.subjectanatomical and physiological characteristicsuk
dc.subjectmotor skilluk
dc.subjectударні види єдиноборствuk
dc.subjectударно-бойова терапіяuk
dc.subjectпідлітковий вікuk
dc.subjectрекреаціяuk
dc.subjectанатомо-фізіологічні особливостіuk
dc.subjectпсихологічні особливостіuk
dc.subjectрухова навичкаuk
dc.titleОсвоєння ударних видів єдиноборств як спосіб рекреації підлітківuk
dc.title.alternativeОсвоение ударных видов единоборств как способ рекреации подростковuk
dc.title.alternativeMastering martial arts as a way of adolescents’ recreationuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dyshel O. V..pdf355.26 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.